حضور پرشور در مسابقات قرآن؛ پاسخی به هتاکی‌های دشمنان + فیلم
کد خبر: 4163124
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم بیان کرد:

حضور پرشور در مسابقات قرآن؛ پاسخی به هتاکی‌های دشمنان + فیلم

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برای مقابله با هتک حرمت قرآن محکوم کردن و راهپیمایی کفایت نمی‌کند، گفت: حضور باشکوه در مسابقات قرآن پاسخی ایجابی به هتک حرمت‌هاست.

حضور باشکوه در مسابقات قرآن پاسخی به هتاکی‌های دشمنان  + فیلم

به گزارش ایکنا، سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج امسال با ثبت‌نام از 730 هزار نفر به یک رکورد تاریخی در عرصه مسابقات قرآن از حیث میزان مشارکت رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، پیشکسوت قرآنی کشور، عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت نسبت به این موضع واکنش نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی در عرصه ترویج معارف دینی مسابقات قرآن است، گفت: در جهان معاصر ما نمونه‌های زیادی از مسابقات قرآن در سطح ملی و بین‌المللی در حال برگزاری است. 

حاج‌ابوالقاسم افزود: خوشبختانه بسیج در عرصه مسابقات قرآن اقدام ارزشمندی انجام داد و به رکورد بی‌سابقه‌ای دست پیدا کرد و حدود 730 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرد که یک توفیق بزرگ بسیج است و باید قدردان این نعمت باشیم. از همه عزیزانی که در برپایی این جشنواره بزرگ نقش آفرین بوده‌اند، تشکر می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دنیایی که برخی کشورها به خود اجازه می‌دهند به صورت رسمی و در منظر رسانه‌ها به قرآن توهین کنند، باید به یک اقدام ایجابی برای مقابله با این موضوع دست بزنیم. در این فقره محکوم کردن و راهپیمایی کردن کفایت نمی‌کند و باید اقدامی در جهت مقابل آنها انجام دهیم.

حاج‌ابوالقاسم با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند نور قرآن را خاموش کنند که قطعاَ نمی‌توانند، گفت: در مقابل این ما باید نور قرآن را پرفروغ‌تر کنیم، اگر امسال 730 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده است، باید برای سال آینده این عدد افزایش پیدا کند و به جایی برسیم که هفت میلیون نفر در مسابقه قرآن شرکت کنند. نفس حضور در مسابقه یعنی ارزش قائل شدن برای آن موضوع محوری که همه پیرامون آن دور هم جمع شده‌اند.

وی در پایان گفت: لذا کار بزرگی از سوی بسیج صورت گرفته است و از همه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان قدردانی می‌کنم و امیدوارم این حرکت مبارک سال به سال توفیق بیشتری به دست بیاورد. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha