هزینه‌های رومینگ در اربعین ۵۰ درصد کاهش یافت
کد خبر: 4164604
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

هزینه‌های رومینگ در اربعین ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: برای کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ موافقت شد.

ارسالی*** هزینه‌های رومینگ در اربعین ۵۰ درصد کاهش یافتبه گزارش ایکنا، امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی با اشاره به تمهیدات و اقدامات سفر اربعین نوشت:

«دو هفته پیش به دعوت برادر و هم‌مدرسه‌ای دوران نوجوانی آقای علی مؤید، رئیس رگولاتوری عراق به این کشور سفر کردم. با وزیر محترم ارتباطات عراق هم دیدار داشتیم. در این سفر مدیرعامل محترم شرکت زیرساخت و نمایندگان اپراتور‌ها همسفر بودند.

در ابتدای سفر سری به محل شهادت شهیدین (به قول عراقی‌ها) حاج قاسم و ابومهدی المهندس زدیم و خودمان را آماده کردیم برای مذاکرات فشرده سه روزه در بغداد.

پس از مذاکره فشرده و رو در رو اپراتور‌های طرفین، اتفاق خوب نخست، کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بود (با وجود افزایش قیمت دینار از سال پیش تا کنون).
 
بسته رومینگ ایرانسل: https://irancell.ir/p/۳۰۲۴۲۲/arbaeen-۱۴۰۲
بسته رومینگ همراه اول: https://mci.ir/roaming-iraq
 

اتفاق خوب دیگر ایجاد لینک مستقیم بین تهران و بغداد بود که با پیگیری‌های برادرم آقای مهندس جعفرپور به سرانجام رسید و تأخیر ارتباطی بین بغداد و تهران از حدود ۲۰۰ میلی‌ثانیه در گذشته (به دلیل عبور ترافیک از صوفیه و فرانکفورت) به کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه رسید که تحولی در ارتقا کیفیت سکو ایرانی در عراق است.

دریافت مجوز موقت دو فرکانس رادیویی روی موج FM در شهر‌های نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی از دیگر توفیقات سفر بود.

تسهیل در ارائه خدمات سرویس «پست‌یافته» توسط پست جمهوری اسلامی ایرانی در مسیر نجف به کربلا، و ارائه خدمات پستی ویژه زوار با هزینه کم (فقط هزینه هواپیما) توسط شرکت پست عراق در نقاط منتخبی در شهر‌های نجف و کربلا از دیگر هماهنگی‌های انجام شده بود. 

توافق بر افزایش نقاط ارائه WiFi رایگان در شهر‌های نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی و همچنین نقاط ابتدایی مرز عراق که توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود از نکات مثبت دیگر سفر بود.
انتهای پیام
captcha