نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مائده‌های آسمانی در گرگان
کد خبر: 4164976
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مائده‌های آسمانی در گرگان

مدیر مؤسسه قرآنی مائده آسمانی گرگان به تشریح برنامه‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: این مؤسسه از سال 1388 تأسیس شده و در دوره‌های تربیت معلم سطح یک و دو، مفاهیم تخصصی و کلاس‌های عمومی قرآن مانند تجوید، نهج‌البلاغه، حفظ خردسالان به فعالیت پرداخته است.

مظهری مدیر موسسه قرآنی مائده آسمانی گرگاناشرف مظهری، مدیر مؤسسه قرآنی مائده آسمانی گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان به تشریح برنامه‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: این مؤسسه از سال 1388 تأسیس شده و در دوره‌هایی همچون تربیت معلم سطح یک و دو، مفاهیم تخصصی قرآن و کلاس‌های عمومی از جمله تجوید، نهج‌البلاغه، حفظ خردسالان، کلاس‌های هنری مانند نقاشی روی شیشه به فعالیت پرداخته و کارگاه‌هایی همچون مشاوره ازدواج، فرزندپروری، ارتباط والدین با فرزندان را متناسب با نیاز خانواده‌ها برگزار کرده است.

مدیر مؤسسه قرآنی مائده آسمانی گرگان با بیان‌ اینکه مقوله حفظ قرآن یک سیستم سخت و پیچیده است، افزود: در این مؤسسه قرآنی کودکان از سنین 5 سالگی فعالیت قرآنی خود را با روخوانی و روانخوانی آغاز می‌کنند اما به دلیل سخت و طولانی بودن مسیر افراد قبل از حافظ کل شدن آن‌را رها کرده لذا از ابتدا تاکنون توانستیم 10 حافظ کل تربیت کنیم.

مظهری با بیان‌ اینکه ایجاد فضای نشاط توأم با آموزش یکی از نیازهای اساسی جامعه است، تصریح کرد: امروزه با وجود فضای مجازی استفاده از برنامه و راهکارهای گذشته برای ارائه آموزش لازم به کودکان کارگشا نبوده، لذا آموزش و حفظ قرآن باید با ایجاد فضای نشاط و سرگرمی همراه باشد تا بتواند در کودکان تأثیرگذار باشد.

مدیر مؤسسه قرآنی مائده آسمانی گرگان اظهار کرد: برای جذب افراد به قرآن باید آموزش متناسب با فضای امروزی متنوع برگزار و به‌جای استفاده از روش‌های صرفاً قرآنی از سبک به روز استفاده شود تا افراد با تمایل بیشتری در این محیط قرار بگیرند.

مظهری ضمن تأکید بر متخصص بودن مربیان قرآنی اشاره کرد و افزود: مربی‌های مؤسسه قرآنی باید دوره‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، سبک زندگی را گذرانده باشند و متناسب با فعالیت‌های قرآنی و مدارک قرآنی سطح آنان مشخص شده و برای تدریس انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف تربیت معلم قرآن به‌صورت رایگان، تصریح کرد: این دوره‌ها هر چند ماه یک‌بار از طرف اداره‌کل تبلیغات گلستان برگزار می‌شود که مؤسسه مائده آسمانی متولی برگزاری این دوره‌ها بوده و تاکنون توانسته بیش از 30 مربی در زمینه مختلف قرآنی تربیت کنیم.

مظهری ضمن درخواست از مسئولان برای همکاری بیشتر با مؤسسات در تسهیلگری مشکلات آنان، گفت: هرساله با توجه به شرایط و ارائه فعالیت‌ها که نیاز امروز جامعه بوده سعی در جذب افراد داشته‌ایم، لذا جا به‌جایی مکان و عدم بودجه به فعالیت‌های تخصیص یافته بزرگترین مشکل مؤسسه است و از مسئولان درخواست داریم در این مسیر نهایت همکاری را با مؤسسات قرآنی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha