اربعین حسینی؛ زمینه‌ساز قراگرفتن انسان‌ها زیر پرچم ولایت است
کد خبر: 4165101
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

اربعین حسینی؛ زمینه‌ساز قراگرفتن انسان‌ها زیر پرچم ولایت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر گرگان شناخت و معرفت نسبت به امام را مهمترین پیام اربعین دانست وگفت: هم عهدی انسان‌ها و شکل‌گیری اجتماع قلوب در تمدن اسلامی برای ساخت جامعه دینی از جمله آموزه‌های اربعین حسینی بوده که زمینه‌ساز انسان‌ها برای قراگرفتن زیر پرچم ولایت و امامت است.

حجت الاسلام محمدزاده رئیس تبلیفات اسلامی شهرستان گرگانحجت‌الاسلام محمدجواد محمدزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر گرگان در گفت‌ وگو با ایکنا گلستان ضمن تسلیت ایام عزادری اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین‌حسینی از زمان نهضت عاشورا با حضور جابربن عبدالله انصاری در مزار مبارک سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی شروع شد و این سنت همچنان در ادوار گذشته به طرق مختلف انجام شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به علاقه روزافزون شیفتگان و عاشقان زیارت امام حسین(ع) در اربعین‌حسینی، اظهارکرد: منشأ قیام سیدالشهدا(ع) زنده ماندن اسلام ناب محمدی بوده، لذا علما و بزرگان سیره پیاده‌روی اربعین را تا به امروز امتداد بخشیده و در طول تاریخ هم مسلمانان و دلداگان امام حسین(ع) برای زیارت قبر ایشان ازخود گذشتگی‌های بسیاری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد زاده، شناخت و معرفت نسبت به امام را مهمترین پیام اربعین دانست و بیان‌کرد: هم عهدی انسان‌ها و شکل‌گیری اجتماع قلوب در تمدن اسلامی برای ساخت جامعه دینی از جمله آموزه‌های اربعین بوده که زمینه‌ساز انسان‌ها برای قراگرفتن زیر پرچم ولایت و امامت است.

وی افزود: با رفتن به کربلا، شرکت در پیاده‌روی روز اربعین، بیان خاطرات و اثرات و برکات این سفر روحانی، نوشتن رمان و کتاب داستان و سخنرانی و میزگردها و بهره‌مندی از ابزار رسانه می‌‎‌توان ابعاد و زوایای مختلف قیام حسینی(ع) را منتشر کرد.

حجت‌الاسلام محمدزاده برای حفظ و استمرار نورانیت به‎دست آمده در این سفر معنوی، گفت: چون در زیارت اربعین کارگروهی رقم می‌خورد لذا باید اتصال در کارها گروهی از جمله حضور در هیئات و مساجد، انجام فعالیت‌های جهادی، فعالیت در بسیج و.. را انسجام بخشیده تا انسان‌ها از این طریق همچنان به کسب نورانت بپردازند.

انتهای پیام
captcha