بهره‌مندی 363 فعال قرآنی از مزایای بیمه در گلستان
کد خبر: 4168575
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

بهره‌مندی 363 فعال قرآنی از مزایای بیمه در گلستان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از بهره‌مندی 363 فعالان قرآنی از مزایای بیمه در گلستان خبر داد، گفت: سامانه حمد جهت ثبت‌نام مشمولین دریافت خدمات صندوق اعتباری به صورت دائم باز بوده و 8 درصد از هزینه بیمه توسط بیمه شده و مابقی آن توسط دولت به عنوان حمایت از فعالان قرآنی پرداخت می‌شود.

دیلم رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان

حسن دیلم، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، در گفت‎وگو با ایکنا از گلستان با اشاره به بهره‌مندی 363 نفر فعال قرآنی از پوشش بیمه، گفت: جهت بهره‌مندی فعالان قرآن و عترت از خدمات و تسهیلات صندوق اعتباری هنر نظیر بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تسهیلات حمایتی، کمک هزینه ازدواج و .... از اسفند ۱۴۰۰ به اساسنامه صندوق اعتباری هنر هیأت افزوده شده است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اهداف عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و افزود: تکریم فعالان قرآن و عترت، بهبود معیشت و تأمین رفاه هرچی بیشتر فعالان عرصه قرآن و عترت، تأمین و جبران هزینه‌های درمانی و حوزه سلامت فعالان قرآن و عترت، حفظ ارتقاء منزلت اجتماعی و زمینه‌سازی جهت استفاده از تسهیلات دوران بازنشستگی از جمله اهداف این بیمه بوده است.

دیلم با اشاره به در نظرگرفتن دو شرایط عمومی و تخصصی برای عضویت در این بیمه، اظهار کرد: داشتن حداقل 18 سال تمام، ثبت‌نام در سامانه حمد و اخذ معرفی‌نامه از معاونت قرآن و عترت و مراجعه به سایت صندوق اعتباری هنر و پرداخت حق عضویت از شرایط عمومی بیمه به شمار رفته و برای داشتن شرایط تخصصی باید به آیین نامه این بیمه مراجعه کنند.

وی از ۱۰ زیرگروه قرآنی واجد شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنر خبر داد و افزود: قاریان و مرتلان قرآن کریم، حافظان قرآن کریم، حافظان کل نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه، اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت، مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، خادمان و چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن کریم، داوران قرآن کریم، فعالان حوزه آواها و نغمات دینی، طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزارهای قرآن و عترت و مفسران، مترجمان و پژوهشگران و مصححان قرآن کریم که با شامل شدن شرایط تخصصی مرتبط با هر زیرگروه می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: سامانه حمد جهت ثبت‌نام مشمولین دریافت خدمات صندوق اعتباری به صورت دائم باز بوده و تنها 8 درصد از هزینه بیمه توسط بیمه شده و مابقی آن توسط دولت به عنوان حمایت از فعالان قرآنی صورت ماهانه پرداخت شده و افراد سرپرست خانوار نیز توانسته افراد تحت پوشش خود را بیمه کنند.

دیلم با تأکید بر اینکه برای هر مؤسسه سهمیه عضویت و سهمیه بیمه توسط صندوق هنر در نظر گرفته شده، گفت: ثبت‌نام مربیان قرآنی صرفا از طریق پروفایل مدیر مؤسسه امکان پذیر بوده و ثبت‌نام مربیان جدیدالورود و یا مربیانی که تاکنون کلاسهای خود را در سامانه حمد ثبت نکرده‌اند تنها زمانی فعال شده که حداقل سابقه ثبت 8 ساعت در هفته و یا به مدت حداقل یک ماه تدریس فعال (دارای حضور و غیاب) را در پروفایل مربی گری خود در سامانه حمد داشته باشند.

انتهای پیام
captcha