شیوه دعاکردن را در سیره معصومین(ع) جست‌وجو کنیم
کد خبر: 4169606
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
نماینده ولی فقیه در گلستان:

شیوه دعاکردن را در سیره معصومین(ع) جست‌وجو کنیم

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به خطبه 62 نهج‌البلاغه گفت: همانطور که امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه برای خود و دیگران دعای خیر می‌کنند ما نیز باید به ایشان اقتدا کرده و شیوه دعاکردن را از ایشان و ائمه معصومین(ع) بیاموزیم.

آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌ فقیه در گلستان، در مراسم هفتگی تفسیر قرآن که شب گذشته، 27 شهریور در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه فصلت پرداخت و گفت: انسان در قرآن کریم با دو عنوان افضل موجودات و پایین‌تر از چارپان معرفی شده، لذا با توجه به اینکه خدای متعال خالق انسان‌ها بوده از این‌رو باید بدانیم چرا انسان را اینگونه مورد خطاب قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌ فقیه با اشاره به معنی آیات 49 تا 51 سوره فصلت، بیان کرد: انسان‌ها (البته نه انسان کامل) اگر نعمتی به آنها داده شود مغرور شده و آن‌را نتیجه زحمات خود دانسته و اگر دچار گرفتاری شوند دست به دعا و توکل برداشته، لذا این ویژگی افرادی بوده که ایمان ضعیفی دارند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به خطبه 62 نهج‌البلاغه، مولا امیرالمؤمنین(ع)، اظهار کرد: همانطور که ایشان در این خطبه برای خود و دیگران دعای خیر می‌کنند ما نیز باید به ایشان اقتدا کنیم و شیوه دعاکردن را از ایشان و ائمه بیاموزیم.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که «اگر دعای ائمه نبود عرفان اسلامی تا این اندازه رشد نمی‌کرد» گفت: در آیه 52 سوره فصلت در می‌یابیم که اگر از دستورات و آیات و الهی که خدا فرستاده روی‌گردان باشیم، از گمراه‌ترین مردم خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha