مشارکت دانش‌آموزان البرزی در طرح «یاوران نماز»
کد خبر: 4171282
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

مشارکت دانش‌آموزان البرزی در طرح «یاوران نماز»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از برگزاری طرح «یاوران نماز» در مدارس خبر داد و گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح از ائمه جماعت روحانی نیز برای آموزش مدیران مدارس در حوزه نماز بهره‌مند خواهیم شد.

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز

هادی خانمحمدی، رئیس اداره اقرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از اجرای طرح «یاوران نماز» در مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: امسال همچون سال‌های گذشته طرح یاوران نماز در مدارس استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال این طرح با استفاده از ظرفیت والدین، معلمان بازنشسته و ارکان و اعضای ستاد اقامه نماز استان برای کیفیت‌بخشی به امر اقامه نماز در مدارس برگزار می‌شود، گفت: این طرح برای پیشبرد اهداف تربیتی اجرا می‌شود.

خانمحمدی اقامه هرچه باشکوه‌تر و گسترده‌تر نماز در مدارس را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح بیان کرد و افزود: برای کیفیت‌بخشی به امر اقامه نماز از افراد علاقه‌مند به مشارکت در این طرح از جمله کارشناسان این اداره و یا ادارات قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش دعوت می‌کنیم از طریق سامانه «نورینو» با اعلام آمادگی خود به سرعت‌بخشی اجرای این طرح کمک کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز توضیح داد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح از ائمه جماعت روحانی نیز برای آموزش مدیران مدارس در حوزه نماز بهره‌مند خواهیم شد.

وی در ادامه از تشکیل تشکل‌های دانش‌آموزی نماز در مدارس استان نیز خبر داد و گفت: ما در مدارس تشکل‌هایی از جمله انجمن اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی، جوانان هلال احمر و... را داریم و چه اشکالی دارد که در کنار این تشکل‌ها، تشکل‌های یاوران نماز را نیز داشته باشیم تا کسانی که علاقه‌مند به اقامه نماز در مدارس هستند از طریق این تشکل‌ها دورهم جمع شده و ساماندهی شوند.

این مسئول توضیح داد: کار تشکل‌های دانش‌آموزی یاوران نماز این است که دانش‌آموزان علاقه‌مند به اقامه نماز در مدارس را دور هم جمع و ساماندهی کند و همچنین بر اقامه نماز جماعت دانش‌آموزان نظارت کرده و آنها را تشویق و ترغیب کند. 

وی در پایان گفت: فعالیت این تشکل‌ها مربوط به یک مقطع تحصیلی نبوده و در دوران راهنمایی، دبیرستان و حتی تا دانشگاه نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha