نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4174298
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس در اردبیل برگزار شد

نشست کارگروه مد و لباس اردبیل با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

نشست کارگروه ساماندهی مد و لباسبه گزارش ایکنا، به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، نشست کارگروه مد و لباس استان اردبیل، 18 مهرماه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی استان در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دبیر دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و نیز فعالان حوزه مد و لباس استان در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی در حوزه مد و لباس و ایجاد زمینه برای عرضه پوشاک مناسب بانوان تاکید شد.

سجاد لطفی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اعلام اینکه اردبیل از استان‌های پیشتاز در برگزاری کارگاه‌های اختصاصی در حوزه مد و لباس در کشور است، با اشاره به تاریخچه تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، تشکیل این کارگروه را در ساماندهی صنعت مد و لباس موثر خواند.

وی با اعلام اینکه تولید و عرضه البسه مورد نیاز زنان بر اساس نیاز‌های جامعه با بهره گیری از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی رویکرد مهم کارگروه ساماندهی مد و لباس است، بر ضرورت انسجام بین دستگاه‌های اجرایی، مراکز تولید و عرضه پوشاک ویژه زنان و فعالین حوزه مد و لباس تاکید کرد.

لطفی رویکرد ایجابی را در حوزه حجاب و عفاف حائز اهمیت دانست و با اشاره به تغیر رویه برگزاری جشنواره مد و لباس، برگزاری دوره دوزادهم این جشنواره را فرصتی مناسب برای صاحبان ایده در حوزه مد و لباس عنوان کرد.

وی برگزاری کارگاه‌های تخصصی را از مهمترین برنامه‌های کارگره ساماندهی مد و لباس اعلام کرد و از استان اردبیل به عنوان استان پیشتاز در برگزاری این کارگاه‌های تخصصی یاد کرد.

رضا قاسمیان، معاون امنیتی و سیاسی استاندار اردبیل هم در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حجاب و عفاف، برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف در این حوزه را در ارائه الگوی مناسب برای نسل جوان موثر دانست و خواستار برنامه ریزی مناسب برای جلب هنرمندان و طراحان و فعالین صنعت مد و لباس برای تولید البسه متناسب با نیاز‌های جامعه شد.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل هم در این نشست با اعلام اینکه استان اردبیل تاکنون شاهد برگزاری ۴ دوره جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی بوده است از برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی مد و لباس با حضور اساتید برجسته کشوری، گفت: این دوره تخصصی در راستای برنامه‌های جشنواره بین المللی مد و لباس فجر برگزار می‌شود.

رجبی افزود: در این کارگاه که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، ۸۰ طراح و هنرمند حوزه مد و لباس شرکت دارند.

انتهای پیام
captcha