وزارت امور خارجه زمینه حضور پزشکان در غزه را فراهم کند
کد خبر: 4176192
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
محمد رئیس‌زاده:

وزارت امور خارجه زمینه حضور پزشکان در غزه را فراهم کند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در تجمع کادر درمان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی از وزارت امور خارجه خواست زمینه حضور پزشکان و امدادگران را در غزه و یا اطراف آن در مصر و اردن فراهم کنند.

وزارت امور خارجه زمینه حضور پزشکان در غزه را فراهم کندبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور امروز چهارشنبه 26 مهرماه در تجمع بزرگ جامعه پزشکی، پرستاری و داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر که در میدان فلسطین در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت حمله و بمباران بیمارستان المعمدانی برگزار شد، گفت: وقایع این روزها به خصوص فاجعه شب قبل در بمباران بیمارستان المعمدانی را تسلیت می‌گویم. تقدیر همه ما این بوده است که در این روزگار زنده باشیم و ببینیم در مقابل چشم‌های بهت‌زده مردم دنیا، قومی وحشی و درنده‌خو و فاقد همه خصائل و ارزش‌های انسانی در غزه مظلوم و مقاوم، حمام خون به راه بیندازند و بیمارستان‌های غزه را تبدیل به گورستان کنند.

وی با اشاره به کشتار فاجعه‌بار دیریاسین در سال 1948 و کشتار صبرا و شتیلا در 1982 گفت: ما با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبه‌رو هستیم و واژگان معمول قدرت بیان جنایات غیرمعمول را ندارند. شب گذشته همه آن چیزی که سال‌ها به نام حقوق بشر انسان‌گرای مدرن غرب، پشت نقاب توحش غربی‌ها زده شده بود از هم دریده شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: البته فاجعه بزرگ‌تر این است که عده‌ای در خواب خرگوشی و توهمات خود دست و پا می‌زنند و می‌پرسند چرا در لانه زنبور انگشت کرده‌اید؟ لانه زنبور در قلب اسلام و قلب آسیا چه می‌کند؟ گفته‌اند آیا بمباران بیمارستان کار رژیم صهیونیستی بوده است؟ مگر مقامات رسمی بهداشت و درمان فلسطین طی این مدت اعلام کرده‌اند بیمارستان الشفا، بیمارستان نوار مرکزی غزه و سایر بیمارستان‌های این منطقه بمباران و تخریب نشده‌اند؟ رژیم صهیونیستی مگر رسماً به بیمارستان‌ها ضرب‌العجل برای تخلیه نداد و به پزشکان بدون مرز ضرب‌العجل برای تخلیه غزه نداد و صدها جنایت آشکار علیه کادر بهداشت و درمان انجام نداده است؟

وی متذکر شد: رژیم صهیونیستی مگر آمبولانس‌ها را هدف قرار نداده و مجروحان را به شهادت نرسانده‌ است؟ این همه جنایت آیا جای سؤالی برای جنایت بزرگ شب گذشته می‌‌گذارد؟ در حال حاضر اوضاع بهداشتی درمانی در غزه از هم فروپاشیده و حجم بالای اجساد از توان مدیریت خارج شده است. 50 هزار زن باردار در همین ایام نیاز به مراقبت‌های بارداری دارند و بیش از پنج هزار نفر از این بانوان باید فارغ شوند. در خیابان‌های غزه بدون بی‌هوشی عمل‌های جراحی را انجام می‌دهند. همکاران ما در کادر بهداشت و درمان غزه چندین روز است که خواب و خوراک نداشته‌اند و در حال درمان خبر شهادت عزیزانشان را به آنها می‌دهند و در حال درمان جسد کودکشان را بر روی تخت بیمارستان می‌بینند. آیا اینها جای سؤالی برای مردم آزاده دنیا باقی گذاشته است.

رئیس‌زاده افزود: آیا این همه سوابق تاریخی برای بیدار شدن جهان اسلام کافی نیست. این واقعیت که صهیونیست‌ها باید جایی دور از اروپا و آمریکا محصور باشند را اروپایی‌ها هفتاد سال پیش فهمیدند و جایی در قلب جهان اسلام آنها را قرار دادند. جنایت بی‌مرز مقاومت بی‌مرز، حمایت بی‌مرز و مبارزه بی‌مرز می‌خواهد. کنشگری در عرصه جهانی مهم است و ما کادر بهداشت و درمان باید به وظیفه خود عمل کنیم. امروز قدرت روایت و روایت قدرت مهم است. آنچه امروز مهم است منطق قدرت است و نه قدرت منطق. با قومی که منطق قدرت را می‌فهمد و نه قدرت منطق، باید به زبان قدرت صحبت کرد.

وی تصریح کرد: نباید از هیمنه پوشالی این رژیم ترسید. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: کجایند آنها که با لشکرها به راه می‌افتادند و ارتش‌ها به راه می‌انداختند؟ همه آنها به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند. رژیم صهیونیستی هم از این قضیه استثنا نخواهند بود. برادران ما که در غزه به شهادت رسیده‌اند زیان نکرده‌اند.

وی از وزارت امور خارجه که در این روزها تحرک بسیار خوبی دارد خواست زمینه حضور همکاران را در غزه و یا اطراف غزه در مصر و اردن فراهم کند و گفت: همکاران ما در سراسر دنیا اعلام حضور و آمادگی کنند و در مراکز درمانی ایفای نقش کنند. ما جنایت دیشب را محکوم نمی‌کنیم؛ کار از محکومیت گذشته است. کمترین مطالبه همه مردم جهان اعدام و به سزای اعمال رساندن عاملان این جنایت است.

انتهای پیام
captcha