تریبون‌های قرآنی را در حمایت از غزه بکار گیریم + صوت
کد خبر: 4177345
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
احمد ابوالقاسمی:

تریبون‌های قرآنی را در حمایت از غزه بکار گیریم + صوت

قاری بین‌المللی کشورمان با تاکید بر اینکه امروز فلسطین نماد اسلام است و تنها به عنوان یک کشور مطرح نیست، نقش جامعه قرآنی را در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح از تریبون‌های قرآنی محافل و مجالس دانست.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت عملیات طوفان الاقصی علیه صهیونیست‌ها از منظر قرآن و اقدامات ددمنشانه این رژیم علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: این جریان آنقدر واضح است که نیازی نیست از مناظر مختلف بخواهیم آن را تحلیل کنیم، چراکه اقدامات اسرائیل یک ظلم آشکار علیه مردم مظلوم غزه و بشریت است. صهیونیست‌ها با حمله موشکی به بیمارستان «المعمدانی» غزه، هیچ بهانه‌ای برای هیچ انسانی که کمترین بویی از انسانیت ندارد، نگذاشت که همه بفهمند هدف این رژیم چیست.

وی با اشاره به اینکه حمله اسرائیل به بیمارستان غزه به آن همه بیمار و کودک حماقتی بود که چهره زشت صهیونیست را نه تنها به کشورهای جهان بلکه به کسانی نشان داد که قدری در ظلم و خوی این رژیم مشکوک بودند. هرچند برای ما و برای بسیاری  از مردم دنیا واضح است، چراکه ۷۵ سال این رژیم با اشغال سرزمین فلسطین به این مردم ظلم می‌کند و جهان این را می‌بینند و واضح است که می‌دانند، اسرائیل ظالم است.

قاری بین المللی کشورمان با بیان اینکه امروز دست اسرائیل رو شده است، گفت: امیدواریم این حماقت آنها باعث کندن گور خودشان شود. هرچند همگی ما از این حملات و ظلم‌ها نارحت هستیم و از اینکه دستمان به جایی نمی‌رسد غصه داریم، البته کاری جز اجتماع و اینکه حرفی بزنیم یا آیاتی را در این خصوص تلاوت و به روشنگری اقدام کنیم، نمی‌توانیم انجام دهیم. امیدواریم که بیشتر از این بتوانیم دین خودمان را به این  موضوع و اسلام ادا کنیم. 

ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه امروز فلسطین نماد اسلام است و تنها به عنوان یک کشور مطرح نیست، اظهار کرد: فلسطین امروز مانند عضوی از یک خانواده است که وقتی به آن اهانت می‌شود گویی به کل خانواده اهانت شده است. امروز که به مردم مسلمان فلسطین ظلم می‌شود، خیلی از کسانی که ادعای حقوق بشر داشتند و از نقاط مختلف دنیا برای کشور ما توئیت می‌زدند، ساکت شده‌اند. امیدواریم که این آخرین حرکتی باشد که اسرائیل انجام داده است و همین منجر به نابودی‌اش شود.

وی درباره نقش جامعه قرآنی در این حوزه هم گفت: ما تنها بحث آگاه‌کردن و اطلاع‌رسانی را می‌توانیم انجام دهیم. جامعه قرآنی وظیفه دارد هر جایی که تریبونی در محفال و مجالس قرآنی دارد، اعلام موضع کند. شاید مردم عادی موضعی در این خصوص نداشته باشند، اما از یک فرد قرآنی موضع نداشتن بعید است و هر کسی که با قرآن ارتباط دارد همیشه باید انگشت اشاره‌اش به یک سمت باشد و اعلام موضع کند. الحمدلله در جامعه قرآنی چیزی نزدیک به ۱۰۰ درصد همین نظر را دارند و حضورشان در اجتماعات علیه رژیم صهیونیستی نشانه همین موضوع است.

کد
 
وهاب خدابخشی
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha