ایستادگی و رشادت مردم غزه باعث بیداری در جهان شد
کد خبر: 4179443
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
رئیس جمهور:

ایستادگی و رشادت مردم غزه باعث بیداری در جهان شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی گفت: صحنه‌ای که مردم غزه با استقامت و ایستادگی خود رقم زدند، باعث بیداری در جهان شده است و این امر موجب شد تا مردم جهان به روشنی دریابند که نظام استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و با همراهی چند کشور شرور اروپایی به چیزی جز منافع خودشان نمی‌اندیشند.

دیدار مردمی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز، 11 آبان در جمع مردم همیشه در صحنه استان کردستان در میدان آزادی سنندج گفت: صحنه‌ای که مردم غزه با استقامت و ایستادگی خود رقم زدند، باعث بیداری در جهان شد و این امر موجب شد تا مردم جهان به روشنی دریابند که نظام استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و با همراهی چند کشور شرور اروپایی به چیزی جز منافع خودشان نمی‌اندیشند.

وی با بیان اینکه انسانیت، شرافت و حقوق بشر برای این کشورهای استکباری هیچ ارزشی ندارد، افزود: امروز دشمنان اسلام شرایطی رنج‌آور برای مردم غزه و آزادگان جهان پیش آورده‌اند.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز شاهد دو صحنه و عرصه در فلسطین هستیم؛ یکی صحنه‌ای سیاه و جنایت‌بار از شدیدترین جنایات، ظلم‌ها، تجاوزات و بمباران‌ها علیه مردمی که جرم آنها صرفا دفاع از وطن، خانه و کاشانه خود است و دیگری صحنه‌ای زیبا از حق‌خواهی، عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی که مردم مظلوم غزه رقم زده‌اند.

وی در ادامه گفت: امروز مردم دنیا می‌دانند که عامل اصلی جنایات کسانی هستند که در ظاهر بزرگ‌ترین مدعیان حقوق بشر و در واقع اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند.

حجت‌الاسلام رییسی افزود: امروز به برکت خون شهیدان و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همواره رژیم غاصب صهیونیستی  را رژیمی تجاوزکار معرفی می‌کرد، همه دریافته‌اند که ناقضان و متجاوزان حقیقی به حقوق انسان‌ها چه کسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز همه دریافته‌اند که اساس وجودی رژیم صهیونیستی بر قتل، کشتار، تخریب و تجاوز است، اظهار کرد: امروز همه به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و ملت‌ها بیدار شده و فرق بین دوست و دشمن را می‌شناسند؛ مردم دنیا دیگر به خوبی ماهیت رژیمی که چهار هزار کودک را به قتل رسانده، شناخته‌اند.

رئیس جمهور مردم استان کردستان را مردمی با صفا، با وفا، مخلص و با بصیرت توصیف کرد و گفت: مردم کردستان در تمام صحنه‌ها در مقابل شعارهای توخالی تجزیه‌طلبان و معاندان ایستادگی کردند.

وی اظهار کرد: جوانان، پیشمرگه‌ها و همه مردم کردستان حقیقتا در جای‌جای این استان از خودگذشتگی و افتخارآفرینی کردند و با ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان برای این استان امنیت و آرامش آفریدند و امروز این امنیت، انسجام و آرامش بستر توسعه استان است.

حجت‌الاسلام رییسی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی شرایط کردستان در شهر و روستا متحول شده، کارهای زیادی در کردستان صورت گرفته است، گفت: رهبر حکیم ما فرمودند به طرف قله در حال حرکت هستیم لذا خستگی و ناامیدی هرگز نباید باشد، امروز ملت ایران بیش از هر زمان دیگری امید به آینده دارند و آینده را بسیار روشن می‌بینند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان عزیزمان علم‌افزایی و معرفت‌افزایی را پیشه خود کرده‌اند، افزود: شرایط برای همه آماده است و افق روشنی در انتظار ملت ایران است.

رئیس جمهور تأکید کرد: در دور اول سفر وعده‌هایی دادیم و مصوباتی داشتیم که بیشتر آنها تحقق یافته است، راه‌‌آهن سنندج به همدان به عنوان یک مطالبه جدی امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به ساخت ۳۰ هزار مسکن در کردستان گفت: با توجه به مشکل بیکاری در کردستان اولویت ما در این استان بومی‌گزینی است لذا باید تلاش کرد جوانان دارای شرایط  لازم را بهکارگیری کرد.

رییسی با تأکید بر اینکه از همکاران اداری می‌خواهم که به دور از پارتی‌بازی به رفع مشکلات مردم بپردازند و در جهت رضایت مردم تلاش کنند، افزود: حل مشکلات مردم نزد خداوند اجر زیادی دارد و این تاکید بنده است که از مسائل و مشکلات مردم گره‌گشایی کنید.

رئیس جمهور گفت: در این دولت با همت تمام مسئولان بیش از ۵ هزار کارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل به عرصه تولید بازگشته‌اند و این کار خوبی در جهت ایجاد اشتغال بوده است و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شده‌ و با وزارتخانه‌ها لینک شده‌اند.

وی از استاندار کردستان برای تلاش در زمینه ایجاد اشتغال جوانان استان قدردانی کرد و افزود: امیدواریم همین اقدامات خوب در استان ادامه پیدا کند.

رییسی گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کارهای توسعه‌ای در کردستان مابین دو سفر در کردستان هزینه شده هست، هر چند تلاش می‌شود که این اقدامات افزایش یابد.

وی افزود: همکاران ما تلاش می‌کنند علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، مشکلات را حل کنند و مردم کردستان که تاکنون به عنوان مردمی آزاده و مسلمان و متعهد به انقلاب درخشیده‌اند، بعد از این هم این راه را بپیمایند.

رئیس جمهور در پایان یادآور شد: دوست داشتم به همه شهرستان‌ها سفر می‌کردم اما این امکان وجود ندارد در عین حال زمینه‌هایی وجود دارد که به همه استان سر بزنیم، می‌توانیم در تهران بنشینیم و آمار از مسئولان بگیریم اما ترجیح ما این است که برای شنیدن و دیدن مسائل به استان‌ها سفر کنیم.

انتهای پیام
captcha