مساجد محور اصلی توسعه فرهنگی و هنری هستند
کد خبر: 4179824
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
اسماعیلی:

مساجد محور اصلی توسعه فرهنگی و هنری هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مساجد محور اصلی توسعه فرهنگی و هنری هستند، گفت: اگر می‌خواهیم وضعیت عمومی کشور در حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی قرار گیرد، راهش بازگشت به مساجد است.

مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز، 13 آبان در سفر به خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت در حوزه فرهنگ نهضت بازگشت به مساجد است به این معنا که مساجد محور توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار گیرد. اگر می‌خواهیم وضعیت عمومی کشور در حوزه فرهنگ و هنر به جایگاه واقعی خود برگردد راه آن بازگشت به مساجد است که در این زمینه برنامه جامعی نیز تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۶ هزار مسجد کانون فرهنگی ـ هنری داریم، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار خوبی نیز برای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دادیم ولی نمی‌خواهیم که این کانون‌ها تبدیل به یک بخش اداری شود. چهار هزار کانون ما در تهران و برخی از شهرستان‌ها تبدیل به پایگاه قرآن شده و برنامه‌های محوری خوبی را اجرا می‌کنند، چراکه مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های قرآنی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه می‌خواهیم فضای کنشگری فرهنگ و هنر را به مساجد منتقل کنیم، گفت: برای نمونه کلاس‌های رایگان هنر در مناطق محروم را در مساجد برگزار کردیم و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در این طرح نیز آموزش دیده‌اند که شهرستان زیرکوه در طرح آموزش هنر در مناطق محروم نمونه شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در کشور ۴۰ خبرگزاری وجود دارد که برخی از آنان استانداردهای لازم خبرگزاری را ندارند، اظهار کرد: ما این مجموعه‌ها را حمایت می‌کنیم ولی با تقلیل خبرگزاری‌ها نام خبرگزاری از سر در آن برداشته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha