علامه طباطبایی یک عالم شاگرد پرور تمام عیار بود
کد خبر: 4182625
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
رئیس دانشگاه تبریز:

علامه طباطبایی یک عالم شاگرد پرور تمام عیار بود

صفر نصراله زاده، با بیان اینکه علامه طباطبایی یک عالم شاگرد پرور تمام عیار بود، گفت: شهیدان مطهری، بهشتی، مرحوم علامه مصباح یزدی از جمله شاگردان برجسته‌ علامه هستند که همگی نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، ۲۷ آبان‌ماه، در کنگره‌ بین‌المللی علامه طباطبایی در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: علامه طباطبایی در سخت‌ترین نقطه‌ تاریخ که خیلی‌ها جرأت نمی‌کردند، در تشخیص حق و باطل اظهار وجود کرد و با تحصن در تهران و دفاع از امام خمینی(ره) نقش مهمی در آزادی ایشان داشت.

وی گفت: علامه طباطبایی از نفرات ثابت جلسات مشورتی امام خمینی(ره) بود که امام (ره) از نظرات ایشان استفاده می‌کردند.

نصراله‌زاده، به شخصیت کم نظیر علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: شخصیت علامه طباطبایی به گونه‌ای است که هر کسی می‌تواند از زاویه‌ای بدان توجه داشته باشد؛ رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با ایشان بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه علامه طباطبایی یک عالم شاگرد پرور تمام عیاری بود، افزود: شهیدان مطهری، بهشتی، مرحوم علامه مصباح یزدی از جمله شاگردان برجسته‌ی علامه هستند که همگی نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند.

وی با اشاره به بیانیه‌ علامه طباطبایی در محکومیت جنایت یهودیان و حمایت از مردم فلسطین نیز گفت: علامه طباطبایی همواره در حمایت از مردم فلسطین همراه امام خمینی (ره) بود و عَلَم حمایت از مردم مظلوم فلسطین را برافراشت.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه با اشاره به برگزاری راهپیمایی مردم ایران اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: امروز شاهد برپایی راهپیمایی مردم در محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و امیدواریم به‌زودی شاهد نابودی رژیم جعلی صهیونیستی و محو شدن این رژیم صفحه‌ی روزگار باشیم.

انتهای پیام
captcha