نگاه مردمی نقطه قوت طرح‌های کانون مساجد است
کد خبر: 4182788
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

نگاه مردمی نقطه قوت طرح‌های کانون مساجد است

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اقدام استان یزد در اجرای طرح «طراوت» گفت: نگاه مردمی در این طرح به خوبی دیده شده و این امر نقطه قوتی در طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد بشمار می‌رود و باید تداوم داشته باشد.

نشست معاون فرهنگی کانون مساجد با کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهدی مقدم، معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، امروز، 28 آبان ماه در نشست با کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان، یزد را از استان‌های قوی و پیشرو در این حوزه بیان کرد و گفت: در طرح‌هایی همانند «طراوت» که به همت این استان در حال برگزاری است، نسخه‌های مردمی به خوبی دیده شده و این امر نقطه قوتی در طرح‌ها بشمار می‌رود و باید تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: برای جذب هرچه بهتر و بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد، ناگزیر به کار نخبگانی هستیم افزود: باید با روش‌های گوناگون نسبت به جذب این قشر اقدام کرده و بتوانیم رهبران اجتماعی تربیت کنیم و برای نسل آتی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی مأموریت‌های مختلفی را تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم با محوریت مساجد و کانون‌های مساجد این فعالیت‌ها را دنبال کنیم. یکی از این مأموریت‌ها در زمینه فعالیت‌های قرآنی بود که پایگاه‌های قرآنی دنبال و پیگیری شد.

وی افزود: در اجرای برنامه‌های فرهنگی تلاش می‌کنیم تا جریان‌سازی صورت گیرد و بدین گونه توان کانون‌های مساجد به نمایش گذاشته شود و در ادامه حمایت‌های لازم صورت گیرد و مساجد فعال شوند.

مقدم، پایگاه‌های قرآنی را از اولویت‌های این نهاد برشمرد و با اشاره به فعالیت‌ پایگاه‌های قرآنی بیان کرد: این اقدام در دو بخش جریان‌سازی و حمایتی انجام می‌شود و در این فضا سعی داریم ضمن معرفی کانون‌های فعال نسبت به جریان‌سازی اقدام و در ادامه از کانون‌های فعال حمایت کنیم.

محسن رستگاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد نیز در این نشست گفت: مجموعه کانون‌های مساجد در استان شبکه خوبی را تشکیل داده و در معادلات فرهنگی استان نیز به خوبی حضور دارد و هرکجا برنامه فرهنگی برگزار شود، حضور بچه‌های مسجد پررنگ است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود بر توجه به کانون‌های مساجد تأکید کرده‌اند و در همین راستا نیز در سال‌های اخیر با تأسی از این بیانات تلاش شده که با محوریت مساجد برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری اجرا شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد بیان کرد: در استان یزد علاوه بر طرح‌های کشوری و ابلاغی، طرح‌های استانی نیز دنبال می‌شود که به خوبی توانسته، بچه‌های مسجد را در استان فعال کند و می‌توان به طرح طراوت با محوریت تربیتی و مخاطب نوجوانان اشاره کرد که برای سومین سال اجرا می‌شود. اگر حمایت لازم از فعالیت‌های مسجدمحور صورت گیرد بازخوردهای بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha