کتاب «گفتارهایی پیرامون فقه نظام» منتشر شد
کد خبر: 4182930
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
توسط انتشارات فقه نظام؛

کتاب «گفتارهایی پیرامون فقه نظام» منتشر شد

کتاب «گفتار‌هایی پیرامون فقه نظام» با تقریر و تحقیق حمزه منصوریان، توسط انتشارات پژوهشگاه فقه نظام منتشر شد.

کتاب «گفتار هایی پیرامون فقه نظام» منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، کتاب «گفتار‌هایی پیرامون فقه نظام» (سلسله نشست‌های علمی/۴)، با تقریر و تحقیق حمزه منصوریان، توسط انتشارات پژوهشگاه فقه نظام منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: فقه شیعه با همه اتقان، عمق، دقت و شمول و گستره‌ خود، به طور عمده ناظر به حل مسائل شرعی مرتبط با فرد مسلمان بوده است. با استقرار نظام اسلامی دریچه جدیدی در مقابل متفکران حوزه‌های علمیه گشوده شد که احکام جامعه اسلامی کدام است؟ جامعه، به معنی ترکیب امام و امت، چه مسئولیت‌هایی به عهده دارد و بر اساس کدام روش و کدام محتوا می‌تواند در مسیر اسلام به سمت اهداف والای الهی حرکت کند؟ مسئله‌ای که پس از گذشت چهاردهه از انقلاب اسلامی در کلمات متفکران علوم دینی با عنوان «فقه نظام» معرفی می‌شود.

اگر چه می‌توان گفت در تبیین و ترویج گفتمان فقه نظام، حوزه‌های علمیه در آغاز راه خود می‌باشد، اما زحمات دانش‌پژوهان محترم و اساتید معظم در مرکز جامع علوم اسلامی و پژوهشگاه فقه نظام گام‌های مؤثری در تقویت و تسریع دست‌یابی به مستوای قابل قبول علمی در وزان حوزه‌های علمی شیعه می‌باشد.

محتوای ارائه‌شده در این اثر، هم به لحاظ موضوعات منتخب، هم به لحاظ ارائه‌دهندگان، هم به لحاظ شیوه ارائه، از وزان بسیار بالا و قابل تقدیری برخوردار بوده است؛ لذا نشر مطالب ارائه‌شده می‌تواند چراغ راهی برای علاقه‌مندان به این حوزه فکری در مطالعات و تحقیق علوم دینی باشد.

یادآور می‌شود، شماره ۰۹۳۷۸۹۳۲۰۸۱ برای تهیه‌ کتاب اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha