ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضروری است
کد خبر: 4183081
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
امام جمعه نمین:

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضروری است

حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده گفت: توجه به ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی برای دریافت علم و آگاهی در جامعه ضروری است.

دیدار کتابداران کتابخانه‌های عمومی نمین با امام جمعه این شهرستانبه گزارش ایکنا از اردبیل، در سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، مسئول و کارکنان کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمین، 28 آبان ماه با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

در این جلسه حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده، امام جمعه شهرستان نمین با تبریک هفته کتاب گفت: تعالی و سعادت و ترقی هر کشوری وابسته به کتاب، کتابخوانی و مطالعه است و کتاب زیربنای پیشرفت، علم و آگاهی هر جامعه و ملتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه و پیشرفت در حوزه تکنولوژی و صنعت در دنیا حرف اول را می‌زند افزود: نتیجه علم و آگاهی در جوامع رونق و توسعه است از اینرو توجه به ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی در جهت کسب علم و آگاهی در جامعه ضروری است.

امام جمعه نمین با اشاره به جایگاه و نقش ویژه کتابداران و مسئولان کتابخانه در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی؛ از کتابداران کتابخانه‌های این شهرستان خواست نسبت به معرفی معارف فرهنگ اسلامی و جایگاه مقاومت در دین اسلام همت ویژه داشته باشند.

وی در پایان با معرفی کتاب «حکمت‌های فاطمی» تألیف جواد محدثی بخش‌های از این کتاب را قرائت کرد.

در بخش دیگری از این دیدار مهین سلامتی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان نمین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های کتابخانه‌ای، اقدامات کتابخانه عمومی در این شهرستان را تشریح کرد.

وی افتتاح و برگزاری فروشگاه و نمایشگاه کتاب، رونمایی از کتاب، تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق کم برخوردار و برگزاری همایش تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر را از اهم اقدامات کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین دانست.

انتهای پیام
captcha