خدمات شهرداری اصفهان برای دارندگان کارت منزلت شهروندی رایگان می‌شود
کد خبر: 4185362
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

خدمات شهرداری اصفهان برای دارندگان کارت منزلت شهروندی رایگان می‌شود

شهروندان اصفهانی دارای کارت منزلت شهروندی به‌مناسبت 12 آذرماه، روز جهانی معلولان می‌توانند از خدمات شهرداری اصفهان به‌صورت رایگان استفاده کنند.

حمل‌ونقل درون‌شهریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، شهروندان اصفهانی که دارای کارت منزلت شهروندی هستند، می‌توانند در روزهای اختصاصی که در تقویم کشور به ثبت رسیده است، از خدماتی که شهرداری اصفهان عرضه می‌کند، به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

روح‌الله فرشادفر، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ضمن اعلام این خبر، خدمات یادشده را شامل حمل و نقل عمومی درون‌شهری و استفاده از مراکز تفریحی گردشگری همچون باغ گل‌ها، باغ پرندگان، باغ خزندگان و  باغ‌موزه پروانه‌ها دانست و اظهار کرد: این قانون که در شورای شهر اصفهان به تصویب رسیده است، در تاریخ 12 آذرماه جاری به‌مناسبت روز جهانی معلولان اجرا می‌شود و توان‌خواهانی که دارای کارت منزلت شهروندی هستند، می‌توانند در این روز از تمامی این خدمات به‌صورت رایگان استفاده کنند.

وی افزود: به غیر از روزهای مناسبتی که در تقویم کشور به ثبت رسیده، استفاده از اتوبوس درون‌شهری و مترو برای توان‌خواهانی که کارت منزلت شهروندی دارند، به ترتیب تا چهار و دو تراکنش روزانه نیز رایگان است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه کارت منزلت شهروندی به معلولان، جانبازان، بازنشستگان، سالمندان، بیماران خاص، زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و ماداران دارای فرزند سوم از سال 1400 به بعد تعلق می‌گیرد، گفت: دارندگان کارت منزلت شهروندی علاوه بر اینکه برای استفاده از مترو و اتوبوس درون‌شهری تا دو تراکنش روزانه به‌صورت نیم‌بها بهره‌مند می‌شوند، می‌توانند از خدمات تفریحی و گردشگری شهرداری نیز تا 30 درصد تخفیف استفاده کنند.  

وی تعداد دریافت‌کنندگان کارت منزلت شهروندی را تاکنون 60 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که 500 هزار نفر از شهروندان اصفهانی واجد شرایط برای دریافت کارت منزلت شهروندی اقدام نکرده‌اند.

فرشادفر تأکید کرد: شهروندان مناطق 15گانه شهر اصفهان برای اطلاع بیشتر از طرح منزلت شهروندی و ثبت‌نام برای دریافت کارت می‌توانند به سامانه profile.isfahan.ir مراجعه کنند.  

یادآور می‌شود، شهرداری اصفهان از سال 1395 طرح منزلت شهروندی را اجرا کرد تا با عرضه تسهیلات به مشمولان این طرح، گامی برای تکریم شهروندان برداشته شود.

انتهای پیام
captcha