آغاز رقابت قرآنی 32 نفر از ایثارگران کردستانی
کد خبر: 4186421
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

آغاز رقابت قرآنی 32 نفر از ایثارگران کردستانی

مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران با حضور ۳۲ نفر از برگزیدگان مرحله استانی دقایقی پیش در امامزاده پیرعمر سنندج آغاز شد.

سیدمهدی حسین‌‍‌پناهی، رئیس اداره فرهنگی - هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر استان کردستان با حضور 32 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی امروز، 16 آذر در امامزاده پیرعمر سنندج برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه مسابقات قرآن در رده ایثارگران، همسران ایثارگران و فرزندان ایثارگران برگزار می‌شود، افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی بنا بر سیاست ابلاغی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال در دو رشته حفظ و قرائت برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی - هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری بیان کرد: مرحله شهرستان در شهریورماه امسال در شهرستان‌های استان برگزار شد و نفرات برگزیده این مرحله امروز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: نفرات برگزیده مرحله استانی در سه بخش زیر ۱۶ سال، بالای ۱۶ سال و همسران شهدا و ایثارگران به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

حسین‌‍‌پناهی با بیان این که استقبال خوبی از مسابقات قرآن کریم توسط جامعه شاهد و ایثارگر صورت گرفت، گفت: هدف اولیه ما توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی میان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین تسری پیدا کردن این فرهنگ مترقی به آحاد جامعه است.

وی در پایان به برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن در رشته‌های مختلف قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا و به منظور یک سنجش از آموزش‌های قرآنی صورت گرفته هر ساله مسابقات قرآن ویژه ایثارگران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha