سامانه‌ «صدای هیئت» برای فاطمیه آغاز به کار کرد
کد خبر: 4187247
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

سامانه‌ «صدای هیئت» برای فاطمیه آغاز به کار کرد

معاون سازماندهی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: سامانه «صدای هیئت » را برای برگزاری هرچه بهتر هیئت‌های عزاداری در ایام فاطمیه همچون مناسبت‌های گذشته دیگر فعال کرده‌ایم.

سامانه‌ «صدای هیئت» برای فاطمیه آغاز به کار کردبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان هیئت  و تشکل‌های دینی، حجت‌الاسلام محمد خانجانی، معاون سازماندهی سازمان هیئت  و تشکل‌های دینی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) گفت: سازمان هیئت  و تشکل‌های دینی، سامانه «صدای هیئت » را برای برگزاری هرچه بهتر هیئت ‌های عزاداری در ایام فاطمیه همچون مناسبت‌های گذشته دیگر فعال کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این سامانه دو بخش مجزا یکی برای مسئولان هیئت‌ها و دیگری برای عموم مردم وجود دارد، گفت: در بخش اول مسئولان هیئت‌ها می‌توانند مشکلات و چالش‌های اجرایی خود را با مراکز و ارگان‌های مربوطه مطرح کنند. در این مرحله سازمان هیئت  و تشکل‌های دینی، همراه، هم‌صدا و پیگیر گزارش‌های مسئولین هیئت‌ها برای رفع مشکلات آنها می‌شود.

خانجانی گفت: در بخش دوم هم عموم مردم می‌توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود درباره نحوه برگزاری مراسم را مطرح کنند. به این ترتیب به برگزاری با شکوه هیئت‌های مذهبی و عرض ارادت کمک خواهد شد.

دریافت بیش از 15 هزار گزارش

معاون سازماندهی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه این سامانه در بازه‌های مناسبتی گذشته مورد استقبال مردم و هیئت‌‌ها قرار گرفته است، گفت: از محرم 1400 که اوج شیوع کرونا و برگزاری مجالس عزاداری بود تاکنون، بیش از 15 هزار گزارش به این سامانه ارسال و توسط کارشاسان سازمان در ستاد و استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

وی تصریح کرد: برای رسیدگی و پیگیری امور هیئت‌ها، ۴۲۰ دفتر در سراسر کشور پاسخگوی هیئت‌های مذهبی‌ هستند. مردم یا مسئولان هیئت‌ها برای ارسال گزارش‌های خود باید عدد 1 را به سامانه 1004615 ارسال کنند یا می‌توانند گزارش‌های خود را در سامانه sedayeheyat.ir  ثبت کنند. پس از ثبت ابتدا گزارش‌ها در ستاد سازمان بررسی شده و به بخش‌های مرتبط در ستاد یا استان‌ها ارجاع داده می‌شود و آنها نیز موظف هستند در مدت زمان کوتاهی نسبت به آن پاسخ دهند تا به مخاطب ارائه شود. این گزارش‌ها ممکن است به اقدام عملی در خصوص هیئت ‌ها منجر شود که توسط کارشناسان استانی پیگیری می‌شود. سامانه صدای هیئت در واقع می‌خواهد مشکلات و نظرات مردم در هیئت ‌ها را به گوش همگان برساند

انتهای پیام
captcha