دیدار نخبگان قرآنی ایثارگر با شیخ ابراهیم زکزاکی + عکس
کد خبر: 4191379
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

دیدار نخبگان قرآنی ایثارگر با شیخ ابراهیم زکزاکی + عکس

دو قاری قرآن، همراه با مسئول حوزه نخبگانی شاهد و ایثارگر با شیخ ابراهیم زکزاکی دیدار کردند.

دیدار نخبگان قرآنی شاهد و ایثارگر با شیخ ابراهیم زکزاکی + عکس

به گزارش ایکنا، تعدادی از قاریان بین‌المللی و از جمع ایثارگران،‌ شب گذشته یازدهم دی‌ماه با شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و پدر شش شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار عادل مهری، مدیرکل نخبگان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران، احمد ابوالقاسمی و مهدی عادلی، دو قاری بین‌المللی کشورمان به همراه مسئول کارگروه قرآن و عترت نخبگان شاهد و ایثارگر حضور داشتند. 

در بخشی از این دیدار احمد ابوالقاسمی، آیات 30 تا 36 سوره مبارکه فصلت را تلاوت کرد و در ادامه به بیان نکاتی پرداخت و با اشاره به اینکه همیشه آرزو داشته با شیخ ابراهیم زکزاکی دیدار کند، گفت: ایشان اسطوره مقاومت هستند، ملاقات با عالمان، عبادت است و جزء اعمال نیک به شمار می‌رود و علاوه بر این پدر شهید بودن نیز فضیلت بسیاری دارد، باعث خوشحالی است که این سعادت را به دست آوردیم تا در خدمت این مجاهد باشیم.

ابوالقاسمی با اشاره به مفهوم آیات تلاوت شده به برخی از سختی‌ها و فشارهایی که شیخ ابراهیم زکزاکی و خانواده ایشان تحمل کرده است، پرداخت و تصریح کرد: توفیقی که خداوند متعال به ایشان داده تا سرباز اهل بیت(ع) باشند امتیاز بسیار بزرگی است که سهم و قسمت هر کسی نمی‌شود.  

این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: مقاومت به معنای تحمل کردن است، اما استقامت یعنی مقاومت همراه با حرکتِ بدون انحراف، و این دو تعریف با هم متفاوت است. شیخ ابراهیم زکزاکی نمونه بارز آیه 30 سوره مبارکه فصلت است که می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ». 

این مدرس قرآن گفت: خداوند متعال در زندگی دنیوی همه ما امدادهای غیبی خود را نازل می‌کند و اگر این نبود، مصیبت‌هایی که بر همه ما حادث می‌شد، قابل تحمل نبود. 

دیدار نخبگان قرآنی شاهد و ایثارگر با شیخ ابراهیم زکزاکی + عکس

در ادامه عادل مهری، مدیرکل دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر نیز در سخنانی کوتاه ضمن ابلاغ سلام ویژه از طرف فرزندان و خانواده معظم شهدا به شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: همانطور که حضرت زینب(س) تمام جریان عاشورا و شهادت برادر و عزیزانشان را مشیت الهی دانستند و جز زیبایی چیز دیگری تفسیر نکردند، شهادت فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی نیز مشیت الهی بوده و مقدمه و امتحانی برای ارتقای درجه و رتبه در محضر خداوند رحمان بوده است. 

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این دیدار مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات 34 تا 38 سوره مبارکه نور پرداخت.

در ادامه نیز شیخ ابراهیم زکزاکی به بیان نکاتی در مورد آیات تلاوت شده پرداخت و گفت: ان‌شاءالله که خداوند متعال همه ما را در زمره افرادی قرار دهد که مفاهیم این آیه برای آنها مصداق داشته باشد. 

وی به آیاتی که از سوره مبارکه نور تلاوت شد، اشاره کرد و افزود: این آیات در مورد حضرت زهرا(س) است و منظور از «فِی بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ...» خانه حضرت رسول(ص) و حضرت زهرا(ع) بوده است. روزی پیامبر(ص) با یکی از صحابه بودند که صحابه از ایشان پرسید: یا رسول الله(ص) آیا خانه‌ دخترت فاطمه(س)، جزء آن خانه‌هایی است که در قرآن ذکر شده است؟ پیامبر فرمود: این خانه بالاترینِ آن خانه‌هایی است که در آن ذکر خدا گفته می‌شود. 

یادآور می‌شود، این دیدار در ادامه دیدارهای نخبگان قرآنی شاهد و ایثارگر با استادان و علمای جهان اسلام صورت گرفته است. از جمله دیدارهای قبلی می‌توان به دیدار با آیت‌الله سیدمحمد غروی، عالم شیعی و از یاران نزدیک امام موسی صدر در شهر صور در جنوب لبنان و آیت‌الله سیدعبدالله نظام، زعیم شیعیان سوریه اشاره کرد. 

انتهای پیام
captcha