مسابقات قرآن «روستاییان و عشایر» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4194731
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

مسابقات قرآن «روستاییان و عشایر» در یزد برگزار می‌شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستاییان و عشایر همزمان با ایام دهه فجر در این استان خبر داد.

مهدی اکبرزاده، مسئول نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزدحجت‌الاسلام مهدی اکبرزاده شورکی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر همزمان با ایام مبارک دهه فجر در این استان گفت: تمامی حافظان و قاریان روستایی و عشایر استان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

اکبرزاده با اشاره به رقابت آقایان در 11 رشته اضافه کرد: مسابقات آقایان در رده سنی 9 الی 17 سال در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ پنج جزء، قرائت تقلیدی و اذان؛ در رده سنی 18 الی 50 سال در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان برگزار می‌شود.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان یزد با اشاره به مسابقات بانوان نیز گفت: این مسابقات در رده سنی 9 الی 17 سال در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ پنج جزء و قرائت ترتیل، در رده سنی 18 الی 50 سال نیز در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان در مقطع سنی 9 الی 17 برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این رشته باید یکی از آیات 1 الی 18 سوره مبارکه بلد تلاوت استاد عبدالباسط، از آیه 22 تا پایان سوره حشر تلاوت استاد منشاوی و یا از آیه 25 تا 252 سوره بقره تلاوت استاد مصطفی اسماعیل را ارائه دهند.

اکبرزاده با بیان شرایط شرکت در مسابقات گفت: هر نفر فقط در یک رشته می‌تواند شرکت کند، همچنین نفرات برتر مسابقات کشوری در سه سال گذشته که در هر رشته حائز رتبه کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستایی و عشایری شده‌اند امکان حضور مجدد در آن رشته را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه فقط روستائیان و عشایر ساکن در روستاها و مناطق عشایری می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/GSLqLvF  نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، یا برای اطلاع از جزییات بیشتر با شماره 09172288119 تماس بگیرند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه زمان برگزاری مسابقات مرحله استانی بعد از پایان ثبت‌نام به متسابقان اطلاع‌رسانی می‌شود، بیان کرد: نفرات اول مسابقات استانی در هر یک از رشته‌ها به غیر از رشته‌هایی که مرحله منطقه‌ای و کشوری نیست، برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم معرفی می‌‌شوند.

وی یادآور شد: مرحله منطقه‌ای و کشوری این مسابقات در زمستان سال جاری برگزار می‌شود که محل و زمان دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha