هفتم بهمن؛ آخرین مهلت ثبت‌نام قاریان کردستانی در جشنواره «تلاوت‌های تقلیدی»
کد خبر: 4194810
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

هفتم بهمن؛ آخرین مهلت ثبت‌نام قاریان کردستانی در جشنواره «تلاوت‌های تقلیدی»

رئیس اداره امور قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان هفتم بهمن را آخرین مهلت ثبت‌نام قاریان کردستانی برای شرکت در جشنواره «تلاوت‌های تقلیدی» ذکر کرد و گفت: تاکنون استقبال قراء استان در رده‌های سنی مختلف از این جشنواره مطلوب بوده است.

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: اولین جشنواره «تلاوت‌های تقلیدی» قرآن ویژه تلاوت پسران ۱۲ تا ۱۶ و ۱۷ تا ۲۲ سال هم‌زمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی هفتم بهمن را آخرین مهلت ثبت‌نام قاریان کردستانی برای شرکت در جشنواره تلاوت‌های تقلیدی ذکر کرد و  افزود: تاکنون استقبال قراء استان در رده‌های سنی مختلف از این جشنواره مطلوب بوده است.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: در این جشنواره مخاطبان در مرحله اول فرازی ۹۰ ثانیه‌ای از تلاوت خود را به سبک‌ اساتید مشهور مصری همچون عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل، شحات انور و ... در سامانه بارگذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از بررسی فرازهای صوتی از سوی داوران برگزیده، افراد منتخب برای مرحله حضوری دعوت می‌شوند. اجراهای مرحله حضوری در آستان امامزاده صالح(ع) ضبط و طی ماه مبارک رمضان پیش‌رو از یکی از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

همتی هدف از برگزاری این جشنواره را استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان برای پرورش و ارتقای نسل آینده قاریان ایران دانست و افزود: این جشنواره شامل فرازخوانی تقلیدی از سبک‌ تمام قاریان مشهور مصری مثل اساتید عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل، شحات انور و... است.

وی در پایان گفت: در این جشنواره ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به شش نفر برتر هر رده سنی اهدا می‌شود. همچنین مبالغی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای تمامی راهیافتگان به مرحله حضوری در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha