سیره رفتاری امام علی(ع) منشور سبک زندگی ایده‌آل بشری در تمام اعصار است
کد خبر: 4195895
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

سیره رفتاری امام علی(ع) منشور سبک زندگی ایده‌آل بشری در تمام اعصار است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: سیره رفتاری امیرالمومنین امام علی (ع) منشور سبک زندگی ایده‌آل بشری در تمام اعصار بوده و سعادت و سلامت جامعه در تمام امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در گرو تبعیت از سیره زندگانی آن حضرت است.

سیره رفتاری امام علی (ع) منشور سبک زندگی ایده‌آل بشری در تمام اعصار استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، چهارم بهمن ماه در سخنانی با تبریک سالروز ولادت امیرمومنان امام علی (ع) و روز پدر بر ضرورت ترویج سیره رفتاری آن حضرت در جامعه تاکید و اظهار کرد: حضرت علی (ع) برای جامعه بشری امروز نه تنها یک الگوی عملی و رفتاری مناسب هستند، بلکه می‌تواند شاخصه درست زندگی کردن، درست تصمیم گرفتن و درست حرکت کردن در مسیر سعادت واقعی باشد.

وی با اشاره به سیره حکومتی حضرت علی (ع) گفت: امام علی (ع) شخصیتی الهی و تجسم تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی است، که در اوج زهد، تقوی و عرفان، سیاستمداری امین و مجاهدی شجاع بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: امام علی (ع) از نظر اخلاق فردی و اجتماعی نمونه بود که می‌تواند الگوی عملی جامعه امروز باشد، به‌گونه‌ای که در عمر با برکت و حیات طیبه خود با وجود همه مظلومیت‌ها و تحمل سختی‌ها، همواره بر محوریت صبر، حلم و بردباری با تکیه بر مبانی اسلامی و اخلاقی همواره سعی کرد تا جامعه بشری را در مسیر درست و صحیح هدایت کند.

منشور حکومتی امام علی (ع) بر اساس تحکیم پایه‌های حق و عدالت است

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با بیان اینکه ویژگی‌های حکومت علی (ع) باید امروز سرمشق جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باشد، بیان کرد: آن حضرت در منشور حکومت خود همیشه بر عدالت، تحکیم پایه‌های حق و حق‌بینی و دور شدن از ظلم و تضعیف امت اسلامی و حتی سایر ملل جهان تاکید داشت و برای همیشه الگویی را ارائه کرد که امروز مایه فخر و شرف امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما در جامعه اسلامی و شیعی زندگی می‌کنیم، اما شخصیت و جایگاه امام علی (ع) در تمام ابعاد و به‌ویژه آموزه‌های نهج البلاغه به درستی تبیین نشده است، متذکر شد: نیاز داریم نسل جوان را با شخصیت و ابعاد فکری جانشین برحق پیامبر اسلام (ص) آشنا کنیم.

انتهای پیام
captcha