اعتکاف مدرسه تربیتی در دین اسلام است
کد خبر: 4195988
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
آیت‌الله عاملی:

اعتکاف مدرسه تربیتی در دین اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اعتکاف به عنوان برترین آئین معنوی و مدرسه تربیتی در دین اسلام است.

اعتکاف مدرسه تربیتی در دین اسلام استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، پنجم بهمن ماه در جمع معتکفین مسجد جامع اردبیل در سخنانی با تبریک سالروز ولادت حضرت امام علی (ع)، اظهار کرد: اعتکاف به عنوان آئین معنوی و مدرسه تربیتی در اسلام است که معتکفین می‌توانند بهره بی‌شمار معنوی از این ایام کسب کنند.

وی سعی در مراقبه، تهذیب نفس و احترام به حقوق دیگران را از نشانه‌های معتکف واقعی برشمرد و افزود: ثمرات اعتکاف باید در تمام ایام سال حفظ شود و معتکف را از تضییع حقوق دیگران، غیبت، رفتار ناپسند و دور از اخلاق اسلامی بازدارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: آمادگی برای ورود به ماه مبارک شعبان و رمضان و زدودن زنگار گناه از قلب از برکات اعتکاف است.

عاملی با ابراز خرسندی از حضور پرشور جوانان و نوجوانان در آئین معنوی اعتکاف گفت: برنامه‌های تربیتی در راستای تقویت دینی و بصیرت‌افزایی جوانان در اعتکاف باید اجرا شود.

امام جمعه اردبیل با تقدیر از تلاش فعالان فرهنگی در برپایی شایسته اعتکاف در استان اردبیل، خاطر نشان کرد: اعتکاف باید با محوریت معنویت تمدن ساز و اندیشه محور برگزار شود.

انتهای پیام
captcha