اطاعت از فرامین اهل‌ بیت(ع) ملاک خوشبختی است
کد خبر: 4197040
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
مدیر مدرسه علمیه ملاابراهیم اردبیل:

اطاعت از فرامین اهل‌ بیت(ع) ملاک خوشبختی است

حجت‌الاسلام نجفی‌نژاد گفت: ملاک خوشبختی در دین مبین اسلام، اطاعت از فرامین اهل‌ بیت(ع)، کسب روزی حلال، همنشینی با علما و خواندن نماز‌های پنج‌گانه به جماعت است.

اطاعت از فرامین اهل‌بیت (ع) ملاک خوشبختی استبه گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام طا‌ها نجفی‌نژاد، مدیر مدرسه علمیه ملاابراهیم اردبیل، ۱۰ بهمن‌ماه در نشستی با طلاب و اساتید این مدرسه علمیه، به موضوع خوشبختی و نشانه‌های آن از منظر دین پرداخت و گفت: در دین مبین اسلام، ملاک خوشبختی، اطاعت از فرامین اهل‌ بیت(ع) بیان شده است.

وی با بیان اینکه همچنین از منظر دین نشانه‌های دیگری برای انسان خوشبخت بیان شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب روزی حلال، همنشینی با علما و خواندن نماز‌های پنج‌گانه با جماعت اشاره کرد، افزود: روزی حلال بر هر مسلمانی واجب است، کسی که برای اداره زندگی خانوادگی‌اش، به‌دنبال روزی حلال باشد، مانند کسی است که در راه خداوند جهاد می‌کند.

نجفی‌نژاد بیان کرد: انسان موجودی تأثیرگذار و تأثیرپذیر است، هر مصاحبت و همنشینی، تأثیری در رفتار و کردار انسان می‌گذارد و لذا بهترین افراد صالح، افرادی هستند که عملشان همراه با علم است، به بیان دیگر انسان با همنشینی با عالم، علاوه بر تأثیرپذیری از اخلاقشان، از علم و دانششان نیز بهره‌مند خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه ملاابراهیم اردبیل اظهار کرد: در منابع دینی چنان ارزش و اهمیت زیادی برای نماز جماعت بیان شده که آن‌ را هدیه‌ای ویژه برای پیامبر اکرم(ص) و امتش برمی‌شمارد، در روایتی آمده است، پیامبر اکرم(ص) فرمودند، اگر در نماز جماعت دو نفر اقتدا کند، خداوند برای هر یک نفر در هر رکعت ثواب 150 نماز می‌نویسد، زمانی که در نماز جماعت سه نفر اقتدا کند خداوند برای هر یک نفر در یک رکعت ثواب ۶۰۰ نماز می‌نویسد و همچنان ثواب آن زیاد می‌شود، به‌طوری که وقتی تعداد افراد از ۱۰ نفر گذشت، در این صورت اگر آسمان صفحه، کاغذ و درختان قلم، جن و انس و ملائکه نویسنده باشند.

نجفی‌نژاد خطاب به طلاب یادآور شد: با تلاش و کوشش در کسب روزی حلال، همنشینی با علما و خواندن نماز‌های پنج‌گانه به‌صورت جماعت، زمینه خوشبختی و سعادت خود را فراهم آورید.

انتهای پیام
captcha