گزارش از محافل کاروان قرآنی انقلاب در کردستان + عکس و فیلم
کد خبر: 4197537
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

گزارش از محافل کاروان قرآنی انقلاب در کردستان + عکس و فیلم

همزمان با آغاز جشن‌های چهل‌وپنجمین سال دهه فجر انقلاب اسلامی، کاروان قرآنی انقلاب، اجرای برنامه‌های خود را به صورت فشرده در پیش گرفته است. سنندج، قره و مریوان سه مقصد کاروان طی روزهای گذشته بود.

به گزارش ایکنا، حرکت ششمین کاروان قرآنی انقلاب از یازدهم بهمن‌ماه با حضور در شهرستان قروه آغاز شد و اولین برنامه این کاروان حضور در گلزار شهدای قروه و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا بود. بعد از آن اعضای کاروان ضمن حضور در منازل و دیدار با خانواده شهدا و همچنین برپایی چند کارگاه متنوع به اجرای محافل قرآنی در مسجد جامع شهر قروه پرداخت.

برهمین اساس پنجشنبه و همزمان با آغاز ایام دهه فجر، کاروان قرآنی انقلاب وارد سنندج شد و میزبان مردم قرآن‌دوست این شهر بود. در این شهر نیز، از ساعت ۹ تا ۲۱ به اجرای برنامه پرداخت.

اولین محفل انس با قرآن کاروان قرآنی انقلاب در مسجد جامع سنندج با حضور پرشور جامعه قرآنی و عموم مردم این شهر برگزار شد. تلاوت ابتدایی این محفل قرآنی را فؤاد محمدی، از قاریان ممتاز کشوری سنندج به عهده داشت. تلاوت دوم این برنامه را مهدی عادلی، قاری بین‌المللی اجرا کرد که وی نیز با انتخاب آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم(ع)، تلاوت خود را اجرا کرد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و طلیعه چهل و پنجمین بهار آزادی، گروه همخوانی تالیان نور به اجرای همخوانی پرداخت. تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان و ارائه محفوظات عابد میرکی، حافظ کل قرآن از دیگر بخش‌های این محفل بود.

یکی از برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب در سنندج همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به وطن، نواختن زنگ انقلاب در مدرسه دکتر فانی این شهر بود که با حضور سردار پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، سردار گشتاسبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس، جلال ناظمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، زارعی کوشا، استاندار کردستان و همچنین فرمانده ارتش ۲۸ پیاده کردستان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشگری شهرستان سنندج و مدیران استان کردستان برپا شد.

برگزاری چند کارگاه آموزشی قرآن کریم شامل کارگا‌های آموزشی تجوید، حفظ، صوت، لحن و سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌های این کاروان در سنندج بود. ویزیت رایگان مردم از سوی دو پزشک و چند نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص از دیگر برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب بود.

کاروان قرآنی با پایان برنامه‌های خود در سنندج، جمعه وارد شهر مریوان شد و در آنجا نیز با استقبال مردم این شهر به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداخت. در این شهر نیز علاوه بر حضور در مزار شهدا و غبارروبی و عطرافشانی شهدای شهر مریوان به اجرای محافل قرآنی پرداخت.

محفل قرآنی کاروان قرآن انقلاب در شهرستان مریوان نیز در مسجد جامع این شهر برگزار شد. در این محفل نیز قاریان بین‌المللی کشور ازجمله وحید نظریان و مهدی عادلی به اجرای برنامه پرداختند و همچنین اردلان یونسی، یامیار احمدی از قاریان ممتاز استان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند. اجرای گروه همخوانی و تواشیح تالیان نور از دیگر بخش‌های برنامه جمعه کاروان قرآنی انقلاب در مسجد جامع مریوان بود.

کاروان قرآنی انقلاب به مدت پنج روز در شهرستان‌های قروه، سنندج، مریوان، سقز و بانه محافل قرآنی را با حضور قاریان کشوری و استانی برگزار می‌کند و در نهایت امروز ۱۴ بهمن وارد سقز شده و نهایتاً ۱۵ بهمن وارد بانه خواهد شد و برنامه‌های قرآنی خود را در کردستان به اتمام می‌رساند.

محافل و ویژه‌برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب با مشارکت نیروی زمینی سپاه و قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن در غرب و شمال غرب کشور در استان‌های کردستان (شهرستان‌های سنندج، مریوان، قروه، سقز و بانه) و آذربایجان غربی (اختتامیه برنامه‌های کاروان همزمان با مبعث رسول اکرم در شهر ارومیه) در حال برگزاری است.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha