گفت‌وشنود جوانان و مسئولان در هفته جوان
کد خبر: 4200292
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
مجتبی تاجیک خبر داد؛

گفت‌وشنود جوانان و مسئولان در هفته جوان

دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان از برگزاری ۳۰ برنامه در هفته جوان خبر داد و گفت: از برنامه‌های شاخص این هفته برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی جوانان با مسئولان استانی و کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در آستانه هفته جوان و میلاد پربرکت حضرت علی اکبر(ع) نشست خبری مجتبی تاجیک، دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست خبری تاجیک با اشاره به اینکه هفته جوان از ۳۰ بهمن تا ششم اسفند برگزار خواهد شد، گفت: طبق مصوبه شورای عالی جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال را جوان می‌نامیم.

وی ادامه داد: مخاطب بیشتر سخنان مسئولان در حوزه ازدواج، مسکن، شغل و ... جوانان هستند.  اکنون ۲۴ میلیون جوان در کشور داریم که به لحاظ کمیت و کیفیت مخاطب ما هستند. برنامه‌های هفته جوان نیز با هدف ایجاد نشاط، واطلاع‌رسانی اقدامات طراحی شده، برگزار می‌شود و تلاش داریم هویت جوانی را پررنگ کنیم تا جوان نسبت به هویت و نقشی که در جامعه دارد آگاه شود و در موقعیتی که است نقش‌آفرینی داشته باشد.

تاجیک اعلام کرد: بیش از ۳۰ برنامه برای هفته جوان داریم و با توجه به اینکه نزدیک انتخابات هستیم و مشارکت اجتماعی مسئله مهم روز است، مشارکت در انتخابات در صدر برنامه‌های هفته جوان قرار دارد و  برنامه‌های تبلیغاتی برای مشارکت جوانان داریم که بر محور حضور و نقش جوانان در انتخابات تمرکز کرده‌ایم.

وی افزود: برنامه شاخص دیگر ما برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی جوانان با مسئولان استانی و کشوری است. یکی از مسائل مهم شناخت نیازهای جوانان است و این نشست‌ها برای اینکه بدانیم مسئله جوانان ما چیست و بازخورد اقدامات ما چگونه بوده، مهم است.

تاجیک اعلام کرد: مسئولان هم پاسخ‌هایی دارند که می‌خواهیم فرصتی برای گفت‌و‌شنود جوانان و مسئولان ایجاد کنیم. در هفته جوان برخی خدمات مثل مشاوره کسب و کار، مشاوره ازدواج و کارگاه‌های خلاقیت نیم بها یا رایگان ارائه می‌شود. همچنین خدمات سالن‌های ورزشی، سینما، کتابخانه‌ها و ... به صورت نیم‌بها یا رایگان ارائه می‌شود‌.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان ادامه داد: برگزاری گلریزان آزادی زندانیان جوان جرائم غیرعمد از برنامه‌های مهم دیگر ماست که چند سال است برگزار می‌شود و امسال نیز برگزار می‌شود و ما از خیرین دعوت می‌کنیم به صورت ویژه در هفته جوان به این مسئله توجه کنند.

تاجیک اعلام کرد: معمولا در هفته جوان به ارائه خدمت به جوانان می‌پردازیم اما امسال نقش‌آفرینی خود جوانان نیز مورد توجه است، به همین دلیل خود جوانان با برپایی موکب‌ها خدماتی به مردم ارائه خواهند داد. بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و روایت پیشرفت نیز از دیگر اقدامات ماست. همچنین تولید برنامه‌های رادیو تلویزیونی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران نیز صورت خواهد گرفت.

در ادامه این نشست پوستر جشنواره رسانه‌ای با عنوان جام جوان رونمایی شد که با تمرکز بر روی تولیدات رسانه‌ای در حوزه جوانان برگزار می‌شود و مهلت دریافت آثار تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ است و در قالب‌های صوت، پادکست، خبر، مصاحبه، عکس و ... با محورهای مختلف است.

تاجیک اعلام کرد: جشنواره جوانان برتر ایران زمین با شعار جوان ایرانی پرچمدار پیشرفت و با هدف ترویج و توسعه ارزش‌ها بین جوانان برگزار می‌شود و آثار و اقدامات جوانان بررسی خواهد شد. این جشنواره در قالبی که امسال برگزار می‌شود، طی ۱۰ سال اخیر برگزار نشده است و با ۱۰ محور قرآن و خادم اهل بیت، فیلم، موسیقی، کنشگر فعال رسانه، فعال جهادی و ... افراد شناسایی و نفرات برتر در هر استان معرفی می‌شوند. 

وی اضافه کرد: این جشنواره با همکاری ۲۰ دستگاه برگزار می‌شود و نفرات برتر در هر استان مورد تقدیر قرار می‌گیرند. امسال در تمام استان‌ها جشن خواهیم داشت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان عناوین هفته جوان را اعلام کرد و گفت: تعداد جوانان برتر، جوایز و برنامه‌های هفته جوان امسال افزایش یافته است. همچنین امسال جشن ملی جوان ۱۷ اسفند با حضور یکی از مسئولان جوانان برتر را گردهم می‌آوریم و آنها را به هم معرفی می‌کنیم و از ۱۰ نفر برتر تقدیر خواهد شد.

تاجیک در خصوص وام ازدواج نیز گفت: ما صرفا پیگیر این وام هستیم. ضمن تاکید بر ساده‌زیستی تلاش داریم هزینه‌های گزاف ازدواج را به اطلاع مسئولان برسانیم تا مقدار وام و تعداد اقساط آن افزایش داده شود.

وی از افزایش تعداد مراکز مشاوره خبر داد و گفت: در حوزه آموزش پیش از ازدواج و صدور مجوز مراکز همسان‌گزینی اقدامات زیادی صورت گرفته و ساماندهی شده‌اند.  

تاجیک در خصوص سایر وام‌های پرداختی به جوانان گفت: در حال پیگیری وام اشتغالزایی با عنوان تبصره ۱۶ و ۱۸ هستیم. برای مراکز مشاوره نیز در حال پیگیری ارائه وام هستیم. وام مختصری در همه استان‌ها با همکاری صندوق امید و بانک رسالت در حال پرداخت به جوانانی است که می‌خواهند آغاز به کار کنند. برنامه‌های ارتقای توانمندی جوانان را نیز داریم.

وی همچنین گفت: در حال تشکیل کانون‌های وصال شیرین هستیم که به ارائه خدمات ارزان و رایگان به جوانان می‌پردازند که نیاز به همکاری خیرین است و تلاش داریم اتاق عقد و آتلیه عکاسی و ... به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار گیرد. 

دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان تاکید کرد: فهرست مراکز مشاوره ما در سایت همراه است. همچنین خانه‌های جوان در سراسر کشور نیز خدمات نیم‌بها و رایگان ارائه می‌دهد که جوانان می‌توانند برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha