امیدآفرینی در جامعه زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود (عج) است
کد خبر: 4201844
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امیدآفرینی در جامعه زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود (عج) است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: امیدآفرینی و تقویت انگیزه در جامعه زمینه ساز ظهور مهدی موعود (عج) است.

امیدآفرینی در جامعه زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود (عج) استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، پنجم اسفند ماه ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج) در سخنانی بر ضرورت مهیاسازی زمینه برای انتظار فرج و مهدویت در جامعه تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی وظیفه دارد که دنیا را برای مهدویت آماده کند و ما نه تنها خود و جامعه اسلامی ایران، بلکه کل عالم را باید متوجه مهدویت کنیم.

وی با تاکید بر اجرای پرشور مراسم اعیاد ماه شعبان و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر گرامیداشت این ایام و توجه به فرهنگ مهدویت و انتظار، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی را در این برنامه‌ها ضروری دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: در عصر کنونی نگاه به وقایع عالم مبتنی بر مهدویت و آخرالزمان مورد توجه بوده و نیازمند فعالیت گسترده در ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه است.

جعفرزاده به خصایص حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و افزود: منش و خلق و خوی عالی پیامبران در وجود حضرت ولیعصر (عج) متجلی است و در زمان ظهور همه را فرا می‌خواند و چنین بانگ بر می‌آورد که: «انا بقیة الله» (من ذخیره خدا هستم).

وی افزود: به تعبیر امام باقر (ع)، خداوند بوسیله امام مهدی (عج)، زمین را زنده می‌کند. یعنی، جهان که براثر ظلم و بیدادگری، مرده و بی‌روح شده، با عدل و داد امام مهدی (ع) روح تازه می‌یابد و گویا دوباره متولد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل امید به آینده‌ای روشن و نویدبخش را از ویژگی‌های منتظران واقعی ظهور برشمرد و افزود: ایمان به امامت رهبری الهی و عدالت‌پیشه، عشق به عدالت و ارزش‌های انسانی، تعهد، مسئولیت پذیری و معرفت به امام معصوم، عادل و پیشوای فضیلت از مهم‌ترین خصوصیات منتظران ظهور است.

جعفرزاده با بیان اینکه «انتظار» حقیقتی است از رفتار و کردار افراد مشخص می‌شود، افزود: تلاش برای حفظ ایمان در زمان غیبت، زمینه‌سازی برای ظهور در هر شغل و موقعیت و الگو پذیری از رهبر و مقتدای خود از مهم‌ترین وظایف منتظران ظهور است که همگان باید به نحو احس این وظایف را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha