علما، پیام سعادت و هدایت را به آحاد جامعه می‌رسانند
کد خبر: 4203957
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
نماینده المصطفی‌ در استان‌های مازندران و گلستان:

علما، پیام سعادت و هدایت را به آحاد جامعه می‌رسانند

آیت‌الله حسینی مازندرانی، با اشاره به روایت «ارزش کار علما بیشتر از خون شهدا است»، گفت: علما با روح مردم سرکار داشته و پیام سعادت و هدایت را به آحاد جامعه می‌رسانند.

آیت‌الله سیدکمال حسینی مازندرانی، نماینده المصطفی‌ در استان‌های مازندران و گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، گردهمایی مربیان اخلاق و تربیت نمایندگی جامعه‌ المصطفی‌ العالمیه گلستان امروز، ۱۶ اسفندماه در سالن جلسات نمایندگی جامعه‌ المصطفی‌ العالمیه گلستان برگزار شد.

آیت‌الله سیدکمال حسینی مازندرانی، نماینده المصطفی‌ در استان‌های مازندران و گلستان با اشاره به روایت «ارزش کار علما بیشتر از خون شهدا است»، به اهمیت کار اساتید اخلاق و تربیت پرداخت و گفت: علما با روح مردم سرکار داشته و تنها با یک قطره مُرکب جامعه را متحول کرده و مانع گمراهی و ضلالت افراد می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه علما پیام سعادت و هدایت را به آحاد جامعه می‌رسانند، اظهار کرد: برای کشف حقیقتِ امر تربیت، باید به سه پرسش چیستی، چرایی و چگونگی تربیت مربیان پاسخ دهیم.

آیت‌الله حسینی با اشاره به آیات قرآن، احیای یک انسان را معادل احیای یک جامعه برشمرد و افزود: پرداختن به امر تربیت در واقع اشتغال به شغل انبیا و احیای نفوس است.

وی، دو راهبرد ایجابی و سلبی را به‌عنوان محور معرفی در تببین حوزه تربیت خواند و گفت: در بخش ایجابی تربیت، دانش‌افزایی نقش اثرگذار داشته و در بخش سلبی علاوه بر تشویق و حمایت نباید از تنبیه درست و اصولی و منطبق با موازین غفلت کرد‌.

انتهای پیام
captcha