اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» در کردستان
کد خبر: 4204306
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» در کردستان

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان از اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» ویژه ماه مبارک رمضان در کردستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در این طرح قرآنی 200 هزار نفر کردستانی مشارکت داشته باشند.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: طرح ملی قرآنی «زندگی با آیه‌ها» یکی از ویژه برنامه‌های گسترده تبلیغات اسلامی استان کردستان بوده که همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح قرآنی و ملی «زندگی با آیه‌ها» افزود: گفتمان‌سازی قرآنی و شکل دادن حرکت هم‌افزایی ملی از اهداف کلی این طرح قرآن بوده است که امیدواریم با مشارکت بیشتر مردم زمینه تحقق آن فراهم شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری این طرح قرآنی در چهار سطح عملیاتی بیان کرد: مرحله آشنایی با 50 آیه پرکاربرد قرآنی، شناخت مفاهیم این آیات قرآنی، حفظ آیات قرآن کریم و برگزاری دوره‌های آموزشی تعلیم آیات قرآن از مراحل این طرح قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه طرح آیه‌های زندگی یا مسطورا طی سه سال پیاپی برگزار می‌شود، ادامه داد: در سال اول اجرای این طرح قرآنی آموزش، تدبر و حفظ 50 آیه قرآن در دستور کار قرار گرفته است که حفظ 30 آیه قرآنی آن در ماه مبارک رمضان شروع می‌شود.

مرادی در ادامه گفت: در 30 روز ماه مبارک رمضان 30 آیه قرآنی با موضوعات توحید، نبوت و معاد در دستور کار قرار گرفته است که این طرح قرآنی بدون هیچ محدودیتی سنی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نشست توجیهی این طرح قرآنی با حضور 300 نفر از مربیان، فعالان قرآنی، ماموستایان و اساتید قرآنی کردستانی فردا، 20 اسفند در استان خبر داد و اظهار کرد: طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها ویزه ماه مبارک رمضان بوده است که پیش‌بینی می‌شود در این طرح قرآنی 200 هزار نفر کردستانی مشارکت داشته باشند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه برای برگزیدگان این طرح قرآنی و تشویق و ایجاد انگیزه بین مخاطبان این طرح جوایز نفیسی در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان گفت: تبلیغات گسترده این طرح قرآنی به صورت همزمان با سراسر کشور از طریق شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، صدا و سیما آغاز خواهد شد و برای مشارکت در این طرح قرآنی هسچ محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام
captcha