برخورد دستگاه قضا با حرمت‌شکنان ماه رمضان
کد خبر: 4204419
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

برخورد دستگاه قضا با حرمت‌شکنان ماه رمضان

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد جدی با روزه‌خواری در ملاءعام و حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان خبر داد.

حمیدرضا کریمی دادستان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی، دادستان کرمانشاه امروز در نشستی با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، ضروری است دستگاه‌های اجرایی مربوطه با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اتخاذ تدابیر لازم زمینه رفاه حال عموم مردم و تأمین امنیت جانی، مالی و روانی آن‌ها را فراهم کنند تا امکان بهره‌مندی هرچه تمام‌تر مردم از ماه خدا میسر شود.

وی با هشدار نسبت به کسانی که در ماه رمضان اقدام به روزه‌خواری در ملاء‌عام و حرمت‌شکنی این ماه مبارک می‌کنند، افزود: روزه از واجبات دین است، در این راستا روزه‌خواری هم حرام بوده و در جامعه اسلامی جرم محسوب می‌شود.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: قانون مجازات اسلامی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی اقدام به روزه‌خواری و تظاهر به عمل حرام می‌کنند، مجازاتی در نظر گرفته است.

کریمی متذکر شد: بنابراین، ضابطین دستگاه قضایی در ایام ماه مبارک رمضان با حضور فعال در معابر و اماکن عمومی، مراکز تجاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و... نسبت به تذکر و هشدار لازم به شهروندان در خصوص روزه‌خواری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، با رعایت ضوابط قانونی و شرعی و انجام مستند‌سازی‌های لازم به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha