شکل‌گیری همگرایی ملی؛ برای تدبر در آیات انسان‌ساز قرآن
کد خبر: 4204922
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
حجت‌الاسلام برومند رازیانی بیان کرد:

شکل‌گیری همگرایی ملی؛ برای تدبر در آیات انسان‌ساز قرآن

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه قرآن کریم کتاب آسمانی ما و وجه مشترک همه جامعه اسلامی در جهان است؛ عنوان کرد: در سطح ملی عزمی شکل گرفته تا همه دستگاه‌های فرهنگی کشور پای کار بیایند و به برکت قرآن همگرایی برای بهتر و بیشتر شنیده شدن آیات قرآن کریم شکل گیرد.

برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 21 اسفند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: قرآن کریم کتاب آسمانی ما و وجه مشترک همه جامعه اسلامی در جهان بوده و از ریسمان‌هایی است که باید حول محور آن وحدت و یگانگی خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه تمام نیاز بشر در قرآن کریم ذکر شده است، افزود: برای جاری شدن و حضور قرآن در زندگی طرح «زندگی با آیه‌ها» را امسال اجرا خواهیم کرد و بر اساس آن تعدادی از آیات تمدن‌ساز و گفتمانی را مدنظر قرار دادیم تا به عنوان رایج‌ترین افکار مشترک گفتمان عمومی بین همه قشرهای مختلف مردم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: طرح سطر سطر زندگی با آیه‌های قرآن کریم با عنوان «مسطورا» یک طرح سه ساله است که از ابتدای ماه مبارک رمضان کلید خواهد خورد.

وی یادآور شد: در این راستا ۳۰ آیه از آیات قرآن کریم براساس سنت معمول جزء‌خوانی‌های ماه رمضان انتخاب شده است که هر روز یک آیه برای تدبر بیشتر در این آیات و توجه به مضامین ارزشمند قرآن کریم قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: به محتواهای مناسبی بر اساس این ۳۰ فراز قرآن در ایام رمضان پرداخته شده و نظرات افراد زیادی از اهل تسنن و تشیع برای این ۳۰ فراز قرآنی مدنظر قرار گرفته و در مجالس جزء خوانی از این محتوا استفاده می‌شود تا برای تبیین و تفسیر آیات قدمی برداشته شود.

وی با بیان اینکه در این ۳۰ فراز به محتوای متناسب با همه اقشار از جمله کودکان و نوجوانان و نخبگان نیز توجه شده است، گفت: محتوای متناسب با همه افراد و فضای مجازی و دانش‌آموزان ابتدایی در شبکه شاد نیز تولید شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: در سطح ملی عزمی شکل گرفته تا همه دستگاه‌های فرهنگی کشور پای کار بیایند و به برکت قرآن همگرایی برای بهتر و بیشتر شنیده شدن آیات قرآن کریم شکل گیرد.

وی افزود: مسابقاتی از دل طرح مسطورا تدارک دیده شده که به صورت روزانه از شبکه ملی پخش می‌شود و با اهدای جوایز نفیس از جمله حج عمره، لپ تاپ و غیره همراه است.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: طرح «مسطورا» کاری تبیینی بر مبنای قرآن است و پاسخ به فریضه قطعی واجبی برای تبیین است که با روش و سیره قرآنی انجام می‌شود.

وی هدفگذاری طرح مسطورا در سراسر کشور ۳۰ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: محصولات متفاوتی از مسطورا تولید شده است که علاوه بر محصولات مکتوب، کتابچه مسطورا، کتاب‌های محتوایی برای عموم مردم، نماهنگ، تیزرهای حفظ موضوعی در سطح ملی، پوستر و کلیپ و غیره تولید شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: در شبکه‌های پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و بله کانال‌هایی برای اطلاع‌رسانی ایجاد شده است و سامانه پیامکی ویژه شرکت‌کنندگان در طرح مسطورا به شماره ۳۰۰۰۱۹۸۸ بوده است که با ارسال عدد ۵ می‌توانند در طرح شرکت کنند.

حجت‌الاسلام رازیانی با بیان اینکه عمده رویکرد ما در ماه رمضان متمرکز بر زندگی با آیه‌ها است، افزود: اعزام کاروان قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری به شهرهای استان از جمله برنامه‌های ماه رمضان است که از ۲۵ تا ۲۹ اسفند در استان حضور دارد.

وی گفت: برگزاری محافل جزء خوانی قرآن کریم در همه شهرستان‌ها، چاپ قرآن کریم و توزیع بین مؤسسات قرآنی و مساجد، برپایی سفره‌های افطاری وحدت و مقاومت با محوریت الاقصی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و با همراهی جریان‌های مردمی از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان در استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha