«طرح ملی مسطورا» محور برنامه‌های ماه رمضان ۱۴۴۵ در اردبیل
کد خبر: 4205056
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

«طرح ملی مسطورا» محور برنامه‌های ماه رمضان ۱۴۴۵ در اردبیل

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از آمادگی تمام مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی برای اجرای برنامه‌های ماه رمضان خبر داد و گفت: طرح ملی مسطورا برنامه شاخص ماه رمضان امسال در استان اردبیل است.

طرح ملی مسطورابه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۲ اسفندماه، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معنوی این ماه در راستای خودشناسی و خداشناسی تاکید کرد.

وی با تبیین اهمیت فرصت تبلیغی ماه رمضان، روحانیون و علما را بر بهره‌مندی از این ایام برای تبیین آموزه‌های دینی و رفع شبهات اعتقادی فراخواند و گفت: مبلغین و مبلغات سربازان امام زمان (عج) و افسران جنگ نرم هستند که بایستی همچون سنوات قبل، با بصیرت و آگاهی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیایستد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ماه رمضان امسال را متفاوت‌تر و حائز اهمیت نسبت به سال‌های قبل در اجرای برنامه‌های قرآنی از جمله «طرح ملی مسطورا» عنوان کرد و گفت: این طرح با محوریت آموزش مفاهیم قرآنی و «زندگی با آیه‌ها» ویژه اقشار مختلف در تمام مناطق استان اردبیل در ماه رمضان امسال آغاز و به مدت سه سال اجرا می‌شود.

جعفرزاده تاثیرگذاری تبلیغ را منوط به جریان‌سازی امور دینی در سبک زندگی مردم دانست و اظهار کرد: در ماه رمضان باید به جریان سازی تعالیم قرآنی در جامعه اهتمام ویژه داشت و با تبیین مفاهیم آیات برگزیده و ارائه پیام های اخلاقی به مردم، برنامه های پرمحتوا و تاثیرگذار اجرا کرد.

وی به اهمیت اجرای «طرح ملی مسطورا» در بین اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: حفظ، مفاهیم و درک معانی آیات منتخب در «طرح ملی مسطورا» با محتوا و منابع واحد که توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل طراحی شده، توسط مربیان قرآن آموزش داده می‌شود.

جعفرزاده توجه به معانی و تدبر در قرآن را اولویت اصلی برنامه‌های ماه رمضان عنوان کرد و افزود: جلسات جزءخوانی قرآن ویژه ماه رمضان هر روز ساعت ۱۵:۳۰ در مصلی امام(ره) اردبیل همراه با پخش زنده از شبکه استانی سبلان برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان به عموم هم استانی ها خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجود مان از گناهان به ما اعطاء گردیده است، لذا همه ما خواهر و برادران مسلمان وظیفه داریم تا از این لحظات گران‌بها برای جبران اشتباهات، خطاها و گناهان در راستای ساختن جامعه‌ای سالم و آباد استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha