فضای مجازی جای صله‌ رحم را گرفته است + عکس
کد خبر: 4205501
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
نماینده ولی فقیه در گلستان:

فضای مجازی جای صله‌ رحم را گرفته است + عکس

آیت‌الله نورمفیدی گفت: رشد بیش از اندازه فضای مجازی در زندگی انسان‌ها موجب شده تا حضور در این فضا جای صله‌ رحم را بگیرد و دستگاه‌های فرهنگی باید روی این مسائل کار کنند.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز، 24 اسفند در یکصدودهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان و ششمین جلسه شورا در سال ۱۴۰۲ که در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد، گفت: کار فرهنگی نیازمند پیگیری مستمر و برنامه‌ریزی دقیق است. این کارها اقدامی سطحی نبوده و باید عواملی که اثرگذاری کارهای فرهنگی را ارتقا می‌بخشد، تقویت کرد و مبنای اولیه برای شروع کار فرهنگی باید مدارس باشند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است، ادامه داد: در وهله نخست و قبل از هر اقدامی باید در مسیر خودسازی و اصلاح خود گام برداریم. روزه‌داری فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست و استفاده از فرصت این ماه برای اصلاح نفس و خودسازی اهمیت ویژه‌ای دارد که باید آن را قدر بدانیم.

وی با اشاره به تأثیرات فرهنگی غربی و پیام‌رسان‌های مختلف بر فرهنگ اسلامی و ایرانی افزود: تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید مسائل مهم و ضروری در حوزه فرهنگی را احصاء کرده و برای حل آن، راهکار ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) جامعه جاهلی را متحول کرد، تصریح کرد: از آن جامعه بزرگانی همچون ملاصدرا، ابوعلی سینا و امثال آن تربیت شدند، لذا ایشان تنها به توصیه کلامی بسنده نکرده بودند و با مردم ارتباط حسنه داشتند، بنابراین رشد بیش از اندازه فضای مجازی در زندگی انسان‌ها موجب شده تا حضور در این فضا جای صله‌ رحم را بگیرد و دستگاه‌های فرهنگی باید روی این مسائل کار کنند.

وی به اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی و تحولات غزه اشاره کرد و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ غزه هیچ پیروزی‌ای جز کشتن زنان و کودکان بی‌گناه به دست نیاورده است.

در پایان جلسه از مدیران و خادمان مرتبط با فرهنگ عمومی در استان در پایان سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha