تقارن رمضان با بهار فرصتی برای تفکر و تعقل درباره وجود هستی باشد
کد خبر: 4205609
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

تقارن رمضان با بهار فرصتی برای تفکر و تعقل درباره وجود هستی باشد

امام جمعه سنندج به تقارن فصل بهار با ماه رمضان اشاره کرد و گفت: فصل بهار به نوعی همانند تجدید دوباره حیات است این فصل برای ما باید زمینه تفکر و تعقل درباره وجود هستی باشد چراکه رویش دوباره گل‌ها و حیات طبیعت انسان را به فکر حیات و ممات خود و زنده شدن در دنیای آخرت می‌اندازد.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 25 اسفند در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج فصل بهار را یادآور رستاخیز و روز قیامت دانست و گفت اکنون که سال جدید با ماه رمضان مقارن شده، باید از این فرصت برای توجه بیشتر به معنویات و نزدیکی به خداوند بهره برد. فضیلت این ماه بسیار مهم بوده و تقوا و عبادت الهی در آن اجر و ثوابی چندین برابر دارد.

وی با بیان اینکه ایتام و نیازمندان از دیدگاه قرآن باید مورد توجه مؤمنان و مسلمانان قرار گیرند، گفت: خداوند متعال در آیه 8 سوره انسان می‌فرماید: «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا؛ و به [پاس] دوستى [خدا] بينوا و يتيم و اسير را خوراك مى‌دادند».
امام جمعه سنندج در ادامه به فرا رسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان گریزی زد و بیان کرد: رمضان در دین مقدس اسلام، ماه برکت، بخشش و عزت برای مسلمانان است و باید از لحظه لحظه این ماه عزیز بهره‌ معنوی ببریم.

وی با عنوان اینکه درهای توبه در ماه رمضان بر روی مسلمین باز است و این ماه هزاران حکمت دارد، افزود: باید برای بازگشت به معنویت و دین، از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده نهایت استفاده را ببریم.

ماموستا رستمی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر را داریم که رسول اکرم(ص) درباره این شب‌ها می‌فرمایند، «در ماه رمضان روزه بگیرد و شب‌های آن را شب زنده‌داری و عبادت کنید»

وی در ادامه با بیان اینکه بهار پیام وحدت، محبت و مهربانی و صله رحم را برای بشریت دارد، افزود: فصل بهار به نوعی همانند تجدید دوباره حیات است این فصل برای ما باید زمینه تفکر و تعقل درباره وجود هستی باشد چراکه رویش دوباره گل‌ها و حیات طبیعت انسان را به فکر حیات و ممات خود و زنده شدن در دنیای آخرت می‌اندازد.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش گفت: استفاده از مواد محترقه و ایجاد سر و صدای ناهنجار در فرهنگ مردم ایران به ویژه کردستان نیست و انجام چنین بدعت‌های ناپسند دور از شأن خانواده‌های ایرانی است.

وی با تأکید بر پرهیز از  استفاده از مواد محترقه و خطرناک در جشن‌های آخر سال افزود: امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب این اقدامات ناشایست از بین جوانان ما برداشته شود و دیگر شاهد مصدومیت و ضرر جانی و مالی بین خانواده‌ها در ایام پایانی سال نباشیم.

ماموستا رستمی با بیان اینکه کسی مخالف شادی بدون خطر و مخالف با فرهنگ اسلامی نیست، بیان کرد: خداوند بارها در قرآن بر لزوم حفظ جان انسان و اجتناب از قتل نفس و آسیب به انسان‌ها تأکید کرده است.پ

وی بر ضرورت کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: امروز مردم سیل زده سیستان و بلوچستان چشم انتظار حمایت و کمک خیرخواهانه تک تک مردم ایران به ویژه مردم نوعدوست کردستان هستند هرکس به اندازه توان خود باید در این راستا گام بردارد.

انتهای پیام
captcha