تلاش برای آزادسازی زندانیان واجد شرایط مسئولیت اجتماعی همگانی است
کد خبر: 4206102
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

تلاش برای آزادسازی زندانیان واجد شرایط مسئولیت اجتماعی همگانی است

استاندار کردستان با بیان اینکه مساعدت خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اقدامی مبارک و پسندیده است گفت: ارزش بالاتر از اعلام مبالغ برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ترویج کارهای خیرخواهانه و مسئولیت اجتماعی همگانی است

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در مراسم جشن‌ گلریزان که باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شامگاه گذشته، 26 اسفند در محل مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در استان برای برگزاری این مراسم و عمل به سنت حسنه ایثار و بخشش گفت: برای آزادسازی زندانیانی که به دلایل غیرعمد گرفتار شده‌اند و خانواده‌های آنان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار داشته است، در راستای ترویج اخلاق و حفظ ارزش‌های اسلامی حداکثر تلاش خود را به کار ببندیم.

وی از تلاش‌های قابل تحسین و پسندیده رئیس کل دادگستری و دادستان استان کردستان برای اهتمام ویژه‌ نسبت به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان، کمک به همنوعان گرفتار در بند و ورود دلسوزانه به این امر با فراهم نمودن بسترهای لازم برای این اقدام خیرخواهانه قدردانی کرد.

استاندار کردستان مشارکت در برگزاری جشن گلریزان را اقدامی نیکو برشمرد و گفت: ارزش بالاتر از اعلام مبالغ برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ترویج کارهای خیرخواهانه بوده که سال به سال به جمعیت خیرین استان اضافه می‌شود.

وی تأکید کرد: فردا در جلسه شورای اداری اعلام خواهد شد تا در صورت موافقت و بر اساس تمایل و رضایت کارکنان، مقداری یا یک روز از حقوق کارمندان دستگاه‌های اجرایی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اختصاص یابد.

زارعی‌کوشا افزود: علاوه بر مشارکت خیرین و کارمندان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی بخش عمده‌ای از دلایل آزادی زندانیان مرهون همکاری دستگاه قضایی و مددکاران است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با کمک خیرین شمار زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد در سال‌جاری آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ محکوم مالی در زندان‌های استان وجود دارد که برای آزادی، نیازمند کمک و چشم انتظار خیرین هستند.

یادآور می‌شود؛ امسال تاکنون ۳۰۰ محکوم مالی و جرائم غیر عمد از طریق ستاد دیه استان آزاد شدند که از این تعداد ۲۹۳ نفر مرد و ۷ نفر نیز زن بودند که جمع کل بدهی این تعداد محکوم مالی حدود ۱۶۲ میلیارد تومان اعلام شد؛ در این راستا خیرین استان، ستاد دیه استان و کشور و بنیاد مستضعفین مبلغ ۲۵ میلیارد تومان را اعطا کردند، همچنین ۷ میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانک های عامل، ۸۷ میلیارد تومان پذیرش اعسار محکومین و ۴۳ میلیارد تومان از طریق گذشت شکات جمع‌آوری شد.

انتهای پیام
captcha