اعزام دانش‌آموزان به کربلای معلی در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4206808
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴

اعزام دانش‌آموزان به کربلای معلی در ماه مبارک رمضان

رستگار از اعزام دانش‌دانش‌آموزان به کربلای معلی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این سفر به مدت ۱۴ روز و با هدف تقویت مبانی اعتقادی و مذهبی دانش‌آموزان تدارک دیده شده‌ است.

مجتبی رستگار رودبارکی، معاون‌پرورشی و تربیت بدنی شهرستان گرگانمجتبی رستگار رودبارکی، معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان از ویژه برنامه اعزام دانش‌آموزان به کربلای معلی در بهار قرآن خبرداد و گفت: این سفر مختص دانش‌آموزان پسر متوسطه اول و دوم بوده و به مدت ۱۴ شبانه‌روز به طول می‌انجامد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان گرگان به حضور ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان و کارکنان آموزش‌ و‌ پرورش در این سفر معنوی اشاره کرد و افزود: هدف اصلی این سفر تقویت مبانی اعتقادی و مذهبی دانش‌آموزان و ارتقا هویت ملی و اسلامی آنان است‌.

رستگار با تأکید بر اینکه این سفر زیارتی زیرنظر مدیریت حج‌ و زیارت گلستان بوده و تمامی دانش‌آموزان از بیمه برخوردار هستند، اظهار کرد: اداره آموزش‌ و پرورش استان گلستان، اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی گلستان، استانداری گلستان، نیروی انتظامی گلستان، اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان و ستاد فرمان اجرایی امام خمینی(ره) استان و همچنین سپاه استان برای تشکیل و هرچه بهتر صورت گرفتن این برنامه معنوی همکاری کردند.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و ایام روزه‌داری در این ماه عزیز، تصریح کرد: پس از ورود به خاک عراق، یک روز در نجف زائر و مهمان امیرالمومنین(ع) خواهیم بود و بعد از آن به قصد دهه و گرفتن روزه، ۱۰ روز مهمان سیدالشهدا(ع) و برادر با وفایشان حضرت ابالفضل‌العباس(ع) بوده و بعد از اتمام دهه زائر ائمه سامرا و کاظمین و سیدمحمد(ع) هستیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی گرگان با بیان اینکه زائرین سفر معنوی در حسینیه اسکان داده می‌شوند تا علاوه بر فراگیری زندگی جمعی و گروهی، اعمال و عباداتشان را نیز به صورت جمعی انجام دهند، ادامه داد: برای هر ۱۰ نفر از دانش‌آموزان یک مربی تربیتی قرار داده شده تا به تبیین معارف دینی برای دانش‌آموزان بپردازند.

رستگار از برنامه‌های فرهنگی متنوع در این سفر خبر داد و گفت: برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی، حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، مسابقه کتابخوانی، بازدید از اماکن مقدسه کربلا، ورزش و تفریح، برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان پسر کلاس‌های هفتم و هشتم، مناجات سحر، دیدار با علما و مراجع عراق و دیگر برنامه‌ها از اقدامات تدارک دیده شده در این سفر معنوی است.

انتهای پیام
captcha