برپایی نمایشگاه قرآن در استان‌ها امری ضروری است
کد خبر: 4207110
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
حسن دیلم:

برپایی نمایشگاه قرآن در استان‌ها امری ضروری است

مدیر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه نمایشگاه‌های قرآنی به عنوان یک پدیده معنوی و فرهنگی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: لازم است تا در هر استان نمایشگاه و جشنواره قرآنی برگزار شود.

حسن دیلم، مدیر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستانحسن دیلم، مدیر قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان از بازدید فعالان قرآنی از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌تواند در جذب طیف جوان و نوجوان به عنوان نسل نو مؤثر واقع شود.

مدیر قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه افرادی که از گلستان در این نمایشگاه حضور یافتند همگی از فعالان قرآنی بودند، افزود: هدف از بازدید نمایشگاه آشنایی فعالان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی استان با آفرینش‌ها، تولیدات و فعالیت‌های قرآنی کشور بود تا بهره‌مندی و الگوگیری از آنان در استان به اجرا دربیاورند.

مدیر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با تأکید بر اینکه در این نمایشگاه غرفه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف با مضامین قرآنی وجود دارد، اظهار کرد: این نشانگر آن است که قرآن در همه ابعاد و زمینه‌ها حرف برای گفتن داشته و می‌تواند آن را پوشش دهد.

دیلم با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآنی یکی از پدیده‌های فرهنگی و معنوی در کشور به شمار می‌رود، گفت: هر اندازه که فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند به مراتب مشکلات فرهنگی اجتماعی نیز کاهش می‌یابد، بنابراین این نیاز احساس می‌شود تا در سراسر استان‌های کشور چنین نمایشگاهی برگزار شود.

وی فضاسازی محافل قرآنی خانوادگی در این نمایشگاه را بستری مناسب برای ترویج سبک زندگی قرآنی و انس بیشتر خانواده‌ها با قرآن برشمرد و گفت: نخستین تأثیر قرآن احساس آرامش روحی و روانی برای افراد بوده که این آرامش در زندگی امروز ما انسان‌ها بسیار حیاتی است، تا راه تعالی را طی کنیم.

انتهای پیام
captcha