اعلام برنامه احیای شب‌های قدر در مصلای امام خمینی(ره)
کد خبر: 4207635
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷

اعلام برنامه احیای شب‌های قدر در مصلای امام خمینی(ره)

در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، که نخستین مراسم آن شامگاه امروز، 10 فروردین در مصلای امام خمینی(ره) برپا می‌شود، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مراسم احیای لیالی قدر همچون سال‌های گذشته از ساعت ۲۲ در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجج اسلام سرلک، عالی و ماندگاری در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

این مراسم در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مصادف با روزهای جمعه، یکشنبه و سه‌شنبه ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۲ با حضور عموم مردم و با سخنرانی حجج اسلام علی سرلک، مسعود عالی، مهدی ماندگاری و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مراسم امشب، احیای نوزدهم ماه مبارک با تلاوت قرآن کریم توسط مهدی غلام‌نژاد آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام علی سرلک سخنرانی و مراسم احیا را برعهده دارند و مداح اهل‌بیت(ع) حاج حمید رمضانپور به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت شهادت امیرالمومنین(ع) می‌پردازد.

در شب بیست و یکم، حبیب صداقت با تلاوت قرآن کریم آغازگر مراسم خواهد بود و مداح اهل‌بیت(ع) حاج احمد واعظی به مرثیه‌خوانی و عزاداری می‌پردازد و در ادامه مراسم احیا، سخنرانی و احیای شب بیست و یکم توسط حجت‌الاسلام مسعود عالی برگزار می‌شود. حمیدرضا نصیری؛ در آغاز مراسم شب بیست و سوم، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت خواهند کرد و حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری سخنرانی و مراسم احیا را برعهده دارد و مداح اهل‌بیت(ع) حاج احمد نیکبختیان به مرثیه‌خوانی خواهد پرداخت.

در سه شب مراسم، محمدحسین سعیدیان، محمد رضا پورزرگری و مهدی قربانعلی دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کنند. شبستان ۴ و ۵، شبستان و رواق شرقی و صحن مرکزی مصلی آماده میزبانی از خانواده‌هاست. در زمان برگزاری مراسم، شهروندان می‌توانند برای حضور از ورودی‌های شماره ۱۹ و ۲۰ واقع در بزرگراه شهید سلیمانی، شماره ۷ و ۱۵ واقع در خیابان شهید قنبرزاده و شماره ۱، ۲ و ۳ واقع در خیابان شهید بهشتی، استفاده کنند.

همچنین به جز ورودی شماره ۱، دیگر ورودی‌های ذکر شده برای تردد و پارکینگ خودروهای شخصی باز است. لازم به توضیح است ایستگاه مترو شهید بهشتی و مصلی در خط یک تا پایان مراسم آماده ارائه خدمات به شهروندان گرامی است. گفتنی است در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha