ضرورت ‌پیش‌بینی بودجه ثابت برای فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4208887
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد:

ضرورت ‌پیش‌بینی بودجه ثابت برای فعالیت‌های قرآنی

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن اشاره به حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های قرآنی، پیشنهاد کرد هر ساله بودجه ثابتی برای پیشبرد و توسعه امور قرآنی در کشور در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره رویکرد مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های قرآنی یک رشد معناداری پیدا کرده است. نمایشگاه قرآن امسال هم یک فضای بهتر، دلنشین‌تر و متنوع‌تری را در ارتباط با قرآن و اهل بیت(ع) به نمایش گذاشت. ما نیز در مجلس همواره تلاش کردیم پیشنهاداتی که از طرف دوستان در حوزه مسائل فرهنگی مطرح شده است را مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: خاطرم هست یکی دو سال بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را برای فعالیت‌های قرآنی قرار دادیم که یک جهش معناداری را در این حوزه ایجاد کرد. در عین حال در طول این سال‌ها هر مقدار وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات یا سایر مجموعه‌های وابسته پیشنهاداتی در مورد فعالیت‌های قرآنی به مجلس آوردند، مجلس نه تنها آنها را صد درصد تصویب کرده است بلکه آنها را تقویت هم کرده است؛ چون فضای مجلس یازدهم یک فضای متفاوتی است و فضای مجلس فضای انقلابی و متدین است، البته فضای مجلس دوازدهم هم همینطور است. امیدوارم دوستان از این فرصتی که خدای متعال در اختیار آنها قرار داده استفاده کنند و بتوانیم در زمنیه فعالیت‌های قرآنی گام‌های بلندتری برداریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید یک بودجه ثابت که امکان برنامه‌ریزی را برای مجموعه‌های مختلف قرآنی در کشور فراهم کند در نظر بگیریم. عرض کردم هم در حوزه آموزش و پرورش، مجلس دارد به فعالیت‌های قرآنی کمک می‌کند و هم به سازمان تبلیغات و هم به وزارت ارشاد. مثلا الآن انجمن‌هایی که در وزارت ارشاد هستند از طریق مجلس کمک می‌شوند ولی واقعیت این است ما باید به سمتی برویم که یک بودجه ثابت برای این موضوع در نظر بگیریم، مثل کاری که در ورزش انجام می‌شود. الآن در حوزه ورزش ما 27 صدم درصد ارزش افزوده قرار دادیم که بخشی از آن به وزارت آموزش و پرورش و بخشی به وزارت ورزش داده شود؛ در مورد فعالیت‌های قرآنی هم یکی دو سال مجلس مصوب کرد بخشی از مالیات ارزش افزوده به این کار اختصاص پیدا کند. ما هم به سازمان برنامه پیشنهاد می‌کنیم این بحث را در لایحه بودجه بیاورد و هم خود مجلس تلاش می‌کند یک درصد ثابتی را برای فعالیت‌های قرآنی قرار دهد.

وی درباره مطالبه مقام معظم رهبری برای تربیت حفاظ قرآن کریم بیان کرد: کشور در این حوزه حرکت کرده است و تعداد حافظان قرآن خیلی بیشتر از گذشته شده است ولی ظرفیت کشور بیش از این مقدار است و به نظرم باید مجموعه‌هایی که در این حوزه تلاش می‌کنند را بیشتر تقویت کرد. خوشبختانه حرکت رو به جلو است ولی باید این قدر حرکت سرعت پیدا کند که مطالبه رهبری در این زمینه صد درصد محقق شود.

انتهای پیام
captcha