نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود
کد خبر: 4209153
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران:

نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری گفت: با رؤیت ماه شوال نماز عید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رأس ساعت هشت صبح در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود.

نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری، رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران که صبح امروز، یکشنبه 19 فروردین ماه برگزار شد، گفت: انشاءالله با رویت ماه شوال به استقبال عید سعید فطر خواهیم رفت، روزی که از عظمت بسیاری برخوردار است و باید با حمد و سپاس الهی همراه باشد. 
 
وی افزود: ستاد برگزاری عید سعید فطر تهران با تشکیل قرارگاه‌ها و کمیته‌های مختلف مباحث و موضوعات مختلف ازجمله موضوعات ترافیکی را پیگیری کرد و در اینجا من از این قرارگاه‌ها بابت همراهی و همکاری تقدیر و تشکر خواهم کرد. 
 
رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران اظهار کرد: ان‌شاءالله با رؤیت ماه شوال نماز عید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رأس ساعت هشت صبح در مصلای امام خمینی (ره) اقامه می‌شود. شعار محوری نماز عید فطر امسال عبارت است از «نماز عید بندگی و همبستگی» و با هشتگ عید بندگی در فضای مجازی فعالیت خواهد کرد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بعد از اذان صبح درب‌های مصلی باز خواهد شد و از ۶ صبح برنامه‌ها آغاز می‌شود و سپس رأس ساعت هشت صبح نماز اقامه می‌شود. مجموعاً ۱۳ درب در چهار ضلع مصلای امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده و امکان حضور نمازگزاران را فراهم کرده است‌.  همچنین ضمن تشکر از همکاران ما در قطار شهری از ساعت پنج صبح قطارهای شهری آماده انتقال نمازگزاران به مصلای امام خمینی(ره) هستند و به همین منظور ایستگاه‌های شهید بهشتی، میرزای شیرازی، شهید مفتح و ایستگاه مصلای امام خمینی(ره) تدارک دیده شده‌اند. همچنین پارکینگ‌هایی در مجاورت مصلای امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده‌اند تا به نمازگزاران دارای خودرو خدمات ارائه دهند.
 
وی با بیان اینکه در داخل مصلای امام خمینی(ره) تابلوهایی جهت راهنمایی نمازگزاران تهیه شده است، افزود: همچنین برنامه‌های بسیار ویژه‌ای را برای روزه اولی‌ها در نظر گرفته‌ایم. از سوی دیگر تأکید می‌شود نمازگزاران مهر و سجاده با خود به همراه داشته باشند. هرچند در صحن اصلی مهر و سجاده در نظر گرفته شده است. موضوع دیگر اینکه توصیه می‌شود از آوردن وسایل حجیم خودداری شود‌. 
 
رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران ادامه داد: برای جلوگیری از ترافیک، توصیه می‌شود خودروهای شخصی در مسیرهای دورتر پارک شوند و نمازگزاران برای رسیدن به محل اقامه نماز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. همچنین بر دقت به نقاط اتصال صفوف نماز تأکید داریم و اینکه نمازگزاران در خروج از مصلای امام راحل به هیچ وجه عجله نکنند و با آرامش کامل از محل نماز خارج شوند.
 
نوری با بیان اینکه موکب‌های فرهنگی و پذیرایی را برپا کرده‌ایم تا این عید بزرگ به بهترین نحو برگزار شود، اظهار کرد: تأکید می‌کنیم نمازگزاران از نقشه‌ها استفاده کنند تا از این طریق هم نقاط صفوف و وضوخانه‌ها را بهتر بشناسند و هم نظم برقرار شود و با سهولت وارد شوند و استقرار پیدا کنند.
 
وی گفت: به جهت صوت و تصویر تلاش شده کار کمی و کیفی خوبی رقم بخورد و همچنین تلاش شده تصاویر خارج از صحن اصلی و تواشیح و موشن‌ها و پویانمایی‌ها هم به نمایش درآیند. در این ایام با مسئله غزه و شهادت سرداران عزیز مواجه هستیم، نماز عید بندگی و عید سعید فطر می‌تواند به مکانی برای همبستگی با محور مقاومت و مردم مظلوم غزه تبدیل شود و به همین منظور برنامه‌هایی هم برای این مهم در نظر گرفته شده است.
 
رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران در پایان درباره تدابیر امنیتی گفت: آنچه که ما شاهد آن هستیم موضوع امنیت است و شکر خدا اجتماعات بزرگ ماه مبارک رمضان همگی به سلامت و با امنیت برگزار شدند و نماز عید فطر هم در سلامت و امنیت کامل برگزار خواهد شد. بخش‌های اورژانسی و پزشکی در نظر گرفته شدند و همین تدابیر امنیتی هم برای روز عید فطر در نظر گرفته شده‌اند.
انتهای پیام
captcha