ماندگاری یاد شهید صیاد شیرازی بیانگر جاودانگی همیشگی شهدا است
کد خبر: 4209418
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
بیانیه ارتش:

ماندگاری یاد شهید صیاد شیرازی بیانگر جاودانگی همیشگی شهدا است

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌‌ای به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیادشیرازی تأکید کرد: اینکه با وجود گذشت ربع قرن از پرواز مردانه این اسطوره اخلاص و منادی وحدت، هنوز هم وجود روشن او مانند خورشیدی فروزان، درخشان‌تر از همیشه می‌تابد و یاد و نامی زنده و حاضر دارد، بیانگر این واقعیت است که حیات شهدا بعد از شهادت، برای همیشه جاودان است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»

 بیست و پنجمین سال روز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، این اسطوره نستوه زیستن سربلند و عروج عاشقانه را گرامی می‌داریم.

این که با وجود گذشت ربع قرن از پرواز مردانه این اسطوره اخلاص و منادی وحدت، هنوز هم وجود روشن او مانند خورشیدی فروزان، درخشان‌تر از همیشه می‌تابد و یاد و نامی زنده و حاضر دارد، بیانگر این واقعیت است که حیات شهدا بعد از شهادت، برای همیشه جاودان است.

ماندگاری یاد شهید صیاد شیرازی و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، «امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزگار»، اثبات روشنای نامیرای چراغ پر فروغ جاودانگی جایگاه اوست که آیینش خاموش ناشدنی و راهش زوال‌ناپذیر است.

مبارزه با ضدانقلاب در شمال غرب و کردستان هم‌دوش با شهید مصطفی چمران، نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع و مشارکت همدلانه با سپاه در عملیات‌های پیروزمند متعدد از جمله طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس، بخشی از کارنامه مجاهدت برآمده از روح الهی و نبوغ نظامی این بزرگ‌مرد است.

فرماندهی مکتبی که نقش تعیین‌کننده وی در عملیات مرصاد، نقشه خیالی پیروزی منافقین را ناکام گذاشت و کینه‌ای ماندگار را در دل کوردلان خائن، از این فرمانده دلیر ایجاد کرد و همین کینه برآمده از خیانت و خباثت، خون پاکش را در 21 فروردین ماه 1378 به زمین ریخت و نامش را برای همیشه ماندگار کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و عرصه آمادگی دفاعی و امنیت، به ویژه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اعلام می‌دارد؛ رزمندگان دلیر ارتش همواره، گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان و نایب بر حق حضرت ولی‌عصر(عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، در تمام عرصه‌‌های ایثارگری و شهادت، آماده دفاع و جهادند و در مسیر دفاع از خاک پاک ایران و آرمان‌های امام خمینی‌(ره)، اجازه کوچکترین تعدی و بی‌خردی را به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نخواهند داد.

انتهای پیام
captcha