آزادی ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4209435
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

آزادی ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

دادستان عمومی و انقلاب تبریز، با اشاره به عملکرد ستاد دیه آذربایجان‌شرقی در سال جاری، گفت: سال گذشته از طریق ستاد دیه استان زمینه آزادسازی ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی فراهم شده است.

بابک محبوب علیلو، دادستان تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بابک محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، شامگاه، 19 فروردین‌ماه، در مراسم جشن گلریزان شهرستان اهر، مردم و خیرین را سرمایه‌های کشور برشمرد و گفت: مسئولان باید برای خدمت به این مردم و خیرین که سرمایه‌های کشور هستند تلاش مضاعف کنند. 

وی افزود: کمک‌هایی که در طول سال و جشن گلریزان در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان‌شرقی جمع‌آوری می‌شوند طبق اساسنامه ستاد دیه استان این کمک‌ها فقط در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی هزینه می‌شود. 

علیلو با اشاره به عملکرد ستاد دیه آذربایجان‌شرقی در سال جاری، گفت: سال گذشته از طریق ستاد دیه استان زمینه آزادسازی ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی فراهم شد که از این تعداد ۶۸۲ نفر زندانی مرد و ۱۸ نفر زندانی زن بودند که با کمک خیرین آزاد شدند. 

دادستان عمومی و انقلاب تبریز، افزود: در بیشتر موارد توسط همکاران قضایی در دادگاه‌های حقوقی با صدور احکام و با گذشت دیه شاکیان موجبات آزادی زندانیان شده است. 

عبداله حمیدیان، رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز در این مراسم، گفت: برای آزادسازی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی این شهرستان در سال‌جاری نیازمند کمک ۹۰ میلیارد ریال توسط خیرین و مردم هستیم تا زمینه آزادسازی ۳۱ نفر زندانی فراهم شود. 

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین و همچنین جنایت اخیر این رژیم در سوریه افزود: آزادسازی یک زندانی علاوه بر بازگشت یک فرد به کانون گرم خانواده باعث شادی دل خانواده‌ها و بستگان آن‌ها می‌شود و در نهایت اجر و پاداش الهی را برای خیرین به همراه خواهد داشت. 

حمیدیان، همچنین ضمن قدردانی از حضور چشمگیر مردم و خیرین در جشن گلریزان شهرستان اهر گفت: زندانیان هدف در برنامه جشن گلریزان افرادی هستند که صرفاً در حوادث ناگوار روزگار گرفتار زندان شده‌اند و هیچ گونه جرم عمدی مرتکب نشده‌اند و این زندانیان در چنین مراسماتی چشم انتظار همیاری و کمک خیران عزیز می‌باشند. 

انتهای پیام
captcha