اجرای طرح ملی «مسطورا» در 1300 مدرسه غیردولتی فارس
کد خبر: 4209498
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

اجرای طرح ملی «مسطورا» در 1300 مدرسه غیردولتی فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: در ۱۳۰۰ مدرسه غیر دولتی استان فارس جمع عظیمی از دانش‌آموزان در قالب طرح ملی زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» به قرائت قرآن می‌پردازند.

فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 20 فروردین در محفل قرآنی «مسطورا» که در مجتمع آموزشی فرهنگی غیر دولتی دانشگاه شیراز گفت:‌ طرح قرآنی مسطورا باعث شده تا دانش‌آموزان مدارس غیردولتی با قرآن مأنوس باشند و دانش‌آموزان روزانه چند آیه از قرآن را تلاوت و راه‌های علمی به‌کارگیری آموزه‌های قرآنی در زندگی خود را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسطورا در حدود ۱۳۰۰ مدرسه غیر دولتی استان فارس برگزار می‌شود که در آن جمع عظیمی از دانش‌آموزان به قرائت قرآن می پردازند، اظهار کرد: یکی از بیماری‌های قرن اخیر و در عصر اطلاعات با آن مواجه هستیم و باعث نگرانی و دلهره شده است، بی‌هویتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در بررسی نظرات علمای تعلیم و تربیت به این نتیجه می‌رسیم که وجود رابطه بین مخلوق و خالق می‌تواند درمانی بر بیماری مذکور باشد لذا رابطه‌ای فطری می‌تواند موثر باشد.

قاسمی تصریح کرد: علما معتقدند با توجه به نیازهای مختلف، از جمله نیاز به حقیقت‌جویی، تعالی‌جویی، درک معنا و...، می‌تواند در صورت داشتن برنامه به رابطه مخلوق با خالق کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اگر چرایی قرآن خواندن را بدانیم بسیاری از مسائل و مشکلات ما به سهولت قابل حل و فصل خواهد بود.

وی بیان کرد: اگر قرآن در تمام مراحل زندگی انسان جاری و ساری باشد، بی شک شاهد برکات کلام الهی در زندگی افراد خواهیم بود.

عقیل علیشاهی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی فارس نیز اظهار کرد: در راستای توسعه، ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی در مدارس غیر دولتی و انس بیش از پیش دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآنی رویداد بزرگ زندگی با آیه‌ها در قالب طرح مسطورا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم قرآنی مورد نیاز جامعه به مسلمات فکری از جمله اهداف طرح مسطورا است، تصریح کرد: این برنامه ویژه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی و هم زمان با سراسر کشور در استان فارس در حال اجرا است.

علیشاهی اظهار کرد: این طرح که به صورت پایلوت در حدود یک هزار و ۳۰۰ مدرسه استان اجرایی می‌شود و دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در این محفل قرآنی مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha