تجهیز سیستم صوتی خیابان‌های شیراز نیاز به زمان دارد
کد خبر: 4209522
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
ملک‌مکان در پاسخ به انتقادات راهپیمایی روز قدس:

تجهیز سیستم صوتی خیابان‌های شیراز نیاز به زمان دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با حضور در نشست مردمی «مردم‌رسی» برخی سئوالاتی که اخیرا در فضای مجازی در خصوص وضعیت سیستم صوتی راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز مطرح شده بود را پاسخ داد و تأکید کرد: تجهیز سیستم صوتی خیابان‌های شیراز نیاز به زمان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، ۲۰ فروردین در نشست مردم‌رسی که در فرهنگسرای بهمن بیگی شیراز برگزار شد، ابتدا در خصوص انتقاداتی که در فضای مجازی در خصوص وضعیت نامناسب سیستم‌های صوتی در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: مشکلات سیستم صوتی متعلق به امروز و دیروز نیست و یک مشکل ۴٠ ساله است و مردم نباید داشته باشند که به این سرعت حل شود.

وی افزود: سیستم‌های صوتی در راهپیمایی‌ها معمولا دچار اختلالاتی می‌شوند و این فقط مربوط به شهر شیراز هم نمی‌شود. در مورد شیراز البته کارهایی انجام شده است. مسئولان قبل از بنده که باید به‌صورت ویژه از آن‌ها به خاطر زحماتشان تشکر کنم، سیستم صوتی در بعضی خیابان‌ها نصب کرده‌ بودند که چندسالی هم مورد استفاده قرار گرفت اما به مرور کارایی خود را از دست داده بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: بنده هم از زمانی که این مسئولیت را به عهده گرفتم، عمده‌ترین مشکلی که در اجرای برنامه‌ها مشاهده کردم، همین سیستم صوت بود و کمر همت را بستیم که این مساله را حل کنیم، چون نبود سیستم صوت مناسب، زحمات را هدر می‌داد.  به همین دلیل از همان ابتدای حضورم، این دغدغه را به مسئولان انتقال دادم. یعنی بیشتر از یک سال پیش مساله سیستم‌های صوتی در شهر را مطرح کردم.

ملک‌مکان در این خصوص توضیح داد: برای حل مسدله صوت، جلساتی برگزار شد و طرح‌هایی که در سال‌های گذشته برای سیستم صوتی ارائه شده بود، توسط شهرداران گذشته انجام نشده بود اما ما پیگیر شدیم که این بار حتما انجام شود. این جلسات با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و شهردار شیراز برگزار شد و قرار شد شهرداری فعلا فاز اول این طرح را اجرایی کند. طرح به مناقصه هم رفت اما پیمانکاران از آن استقبال نکردند.

وی افزود: برای انجام این کار نیاز به طی مراحل قانونی بود و در نهایت قرار شد تا روز ۲۲ بهمن، سیستم صوتی از میدان ۱۵ خرداد تا میدان آزادی برقرار شود که این اتفاق هم افتاد و مشکلی هم در این زمینه ایجاد نشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در رابطه با فاز دوم طرح سیستم صوتی خیابان‌های شیراز گفت: این فاز قرار بود تا روز قدس انجام شود و به همین دلیل جلساتی در ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ و ۷ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد و تقسیم‌کار و شرح وظایف نیز مشخص شد.

ملک‌مکان ادامه داد: در جلسه دوم که روز ۷ فروردین برگزار شد، مسیر راهپیمایی روز قدس ابلاغ شد و کسی هم مخالفتی نکرد تا اینکه دو سه روز قبل از روز قدس و در جلسه‌ هماهنگی، مسئولان امنیتی نظرشان این بود که مسیر راهپیمایی تغییر کند. ما هم مخالف این مسئله بودیم و گفتیم سیستم‌های ثابت صوتی در مسیری که پیش‌تر هماهنگ شده بود قرار گرفته است و برای مسیرهای جدید لازم است سیستم‌های سیار بیاوریم و به مشکل خواهیم خورد، اما نهایتا تصمیم مسئولان امنیتی بود که مسیرها تغییر کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ابراز امیدواری کرد که مشکل سیستم صوتی خیابان‌های شهر شیراز به مرور زمان رفع شود.

وی همچنین در خصوص وعده ابتدایی  خود در خصوص استفاده مداوم از نظرات مردم و اینکه تا چه حد این وعده را محقق کرده است، گفت: این رویکرد از ابتدای کار بنده وجود داشته و درب دفتر بنده به روی طیف‌های مختلف مردم باز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: البته باید این مسئله را هم در نظر داشته باشیم که در شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی، ۲۱ دستگاه عضو هستند و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، نتیجه مشورت همه اعضا است و صرفا بنده نمی‌توانم به تنهایی پاسخگوی مسائل باشم. بی شک عواقب کار شامل همه عوامل خواهد شد.

ملک‌مکان یکی از کارهای موثر خود را توسعه شورا به فراتر از ۲۱ دستگاه عنوان کرد و گفت: سعی کردیم تعداد دیگری را به شورای تصمیم گیری اضافه کنیم تا این تصمیمات اثربخشی بهتر و بیشتری را در پی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: ما برای هر برنامه و مناسبتی دستورالعمل داریم و در جلساتی که در آن تمام نمایندگان عضو شورا و همچنین ستاد کشوری حضور دارند، دستورالعمل‌ها ابلاغ و طبق برنامه اجرا می‌شود. نزدیک به ۵۰ دستگاه دولتی و غیردولتی در این شورا فعالیت دارند و از نظرات و همکاری‌های همه عزیزان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha