400 بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه فارس میزبان نمازگزاران عید فطر می‌شود
کد خبر: 4209708
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

400 بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه فارس میزبان نمازگزاران عید فطر می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری نماز عید فطر در 100 بقعه متبرکه و 300 مکان مذهبی اعم از حسینیه و مسجد در سطح استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری نماز عید فطر در 100 بقعه متبرکه و 300 مکان مذهبی اعم از حسینیه و مسجد در سطح استان خبر داد و گفت: از این میان نماز عید فطر در 35 بقعه متبرکه به صورت شاخص و ویژه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) شیراز نماز عید فطر در سه نوبت 7:30 صبح، 8:30 صبح و 9:30 اقامه می‌شود و در مابقی بقاع متبرکه از ساعت 7 صبح برنامه مناجات، نیایش و تکبیر را آغاز کرده و نماز در ساعت 8 صبح اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در 35 بقعه متبرکه که به صورت ویژه میزبان نمازگزاران عید فطر خواهد بود، برنامه‌های جنبی از جمله ایستگاه‌های صلواتی برپا می‌شوند.

موسوی در ادامه اسامی بقاع متبرکه شاخصی که در شهرستان‌های استان در آن‌ها نماز عید فطر اقامه می‌شود، را اعلام کرد و افزود: نماز عید فطر در کازرون در حرم امامزاده سیدکمال‌الدین(ع) بالاده و امامزاده سیدحسین(ع)؛ در فیروزآباد در حرم امامزاده سید حسین(ع)  میمند و  امامزاده بی بی حور(ع)؛ در قیروکارزین در حرم امامزاده سیدتاج‌الدین محمد(ع)؛ در خنج مسجد علی‌بن ابیطالب(ع) منطقه عشایری؛ در لارستان در حرم امامزاده میر علی‌بن الحسین(ع) و امامزاده عفیف‌الدین(ع) بیرم؛ در لامرد امامزاده شاه فرج‌الله(ع) اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نماز عید فطر در نی‌ریز در حرم امامزاده حسین مصلی؛ در ارسنجان در حرم امامزاده علی(ع)؛ در اقلید امامزاده ابراهیم(ع) خنجشت و امامزاده شمس‌الدین محمد(ع) دژکرد؛ در آباده امامزاده زیدبن علی(ع) و امامزاده سید علی(ع) ایزدخواست؛ در بوانات امامزاده حمزه(ع) و امامزاده سید مرتضی(ع)؛‌ در خفر امامزاده مجدالدین حسین(ع)؛ در رستم امامزاده حسن(ع) شهر کوپن؛ در فراشبند امامزاده آقام شهید؛ در فسا امامزاده اسماعیل(ع) و ابراهیم(ع) ششده و امامزاده شهیدان امیر حاجیلو؛ در سروستان امامزاده صفی‌الدین(ع) کوهنجان اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس افزود: همچنین در شهرستان شیراز حرم‌های سیدعلاءالدین حسین(ع)، حرم علی‌بن حمزه(ع)، شاهداعی الی‌الله(ع)، سیدتاج‌الدین غریب(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) سیبویه، سید محمد(ع) دهپیاله، سید محمد(ع) قصردشت، قدمگاه ابوالفضل(ع)، امامزاده محمد(ع) صغاد از دیگر اماکنی هستند که نماز عید فطر در آن‌ها اقامه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha