هشتمین جشنواره ملی «فانوس» در فارس آغاز به کار کرد
کد خبر: 4209713
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

هشتمین جشنواره ملی «فانوس» در فارس آغاز به کار کرد

مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از اعلام فراخوان هشتمین جشنواره ملی «فانوس» در این استان خبر داد.

هشتمین جشنواره ملی «فانوس»، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدمحسن سرخوش، مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز، 21 فروردین در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات فراخوان هشتمین جشنواره ملی «فانوس» استان فارس پرداخت و گفت: این جشنواره با اعلام فراخوان از امروز کار خود را در استان فارس آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه تولیدات هنری و سینمایی حوزه دفاع مقدس است، گفت: نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان‌ها و تداوم آن، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان، آزادگان، خانواده شهدا و...) سبک زندگی رزمندگان و شهدا از موضوعات جشنواره ملی فانوس است.

سرخوش با اشاره به اینکه سفر‌های راهیان‌نور نمایش علنی و توصیفی دفاع مقدس برای مردم به ویژه نسل آینده کشور است، بیان کرد: سفر‌های راهیان نور و نسل امروز «تاثیر بازدید از مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس بر زائران راهیان نور و به ویژه نسل جوان» نیز جزو موضوعات جشنواره قرار دارد.

مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در خصوص بخش‌های هنری هشتمین جشنواره ملی فانوس نیز گفت: هنرمندان می‌توانند آثار خود را در ۵ بخش «هنر‌های نمایشی» شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایش نامه «هنر‌های تجسمی» عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی، پوستر و بیلبورد «فیلم و سریال» سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ «موسیقی و سرود» موسیقی باکلام و بی کلام، سرود دانش‌آموزی و هم خوانی «رادیویی» نمایش رادیویی و پادکست تا تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ارسال کنند.

دبیر هشتمین جشنواره ملی فانوس استان فارس از اختصاص بخش ویژه دانش‌آموزی به این جشنواره خبر داد و تاکید کرد: دانش‌آموزان نیز می‌توانند در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، نقاشی، فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای و عکس در جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به نحوه ارسال آثار نیز اظهار کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس شیراز، چهار راه غدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ارسال کنند همچنین می‌توانند برای دریافت جزئیات بیشتر با شماره تماس های ۰۷۱۳۷۲۵۵۸۱۰ داخلی ۱۰۷ و ۰۹۱۷۶۱۴۱۴۷۸ (سرخوش) تماس حاصل کنند.

سرخوش با بیان اینکه اختتامیه جشنواره استانی مرداد ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله ملی که در شهریورماه ۱۴۰۳ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شوند، راه خواهند یافت.

دبیر هشتمین جشنواره ملی فانوس استان فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد که کلیه آثار ارسالی باید از تولیدات سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ باشد.

انتهای پیام
captcha