استحکام و تعالی بنیان خانواده با تقویت و توانمندسازی دانشگاهیان
کد خبر: 4209734
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸

استحکام و تعالی بنیان خانواده با تقویت و توانمندسازی دانشگاهیان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: آگاهی‌بخشی و توانمندسازی دانشگاهیان در زمینه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ و روابط سازمانی و بهبود روابط انسانی در نظام اداری کشور به منظور رشد فضایل اخلاقی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس امروز، 21 فروردین با اشاره به توجه ویژۀ مقام معظم رهبری به مباحث حوزۀ ازدواج و خانواده گفت: آموزش‌های فرهنگی عمومی ضمن خدمت کارکنان دانشگاه، بستر مناسبی برای استحکام، ارتقا و تعالی بنیان خانواده، تقویت و توانمندسازی آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی و اختلافات فرهنگی و نیز تربیت و پرورش نسل صالح است.

وی افزود: آموزش ضمن خدمت کارکنان همچنین می‌تواند مرجع قابل اعتماد و یکپارچه‌ای برای رشد و تقویت بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کارکنان و آگاهی‌بخشی عمیق در مباحث اعتقادی و احکام شرعی باشد.

مرضیه ده‌بزرگی، مسئول آموزش ضمن خدمت دوره‌های عمومی دفتر نهاد رهبری برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در سال گذشته، 80 دورۀ آموزشی توسط واحد ضمن خدمت دفتر نهاد رهبری برای آموزش‌های فرهنگی عمومی با همکاری ادارۀ آموزش و توانمندسازی کارکنان در سطح دانشگاه به اجرا گذاشته شد که بیش از 27 هزار نفر از کارکنان، این دوره‌ها را گذراندند.

وی اضافه کرد: در 6 ماه دوم 1402، برای آموزش فرهنگی عمومی ضمن خدمت، 6 کمیتۀ تخصصی با حضور اساتید و مشاوران متخصص با موضوعات سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، ازدواج و خانواده، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، اعتقادی و اخلاقی، تعلیم و تربیت تشکیل شد که متناسب با نیاز کارکنان، محتوای دوره‌های آموزشی بازنگری و محتواهای جدید تنظیم و تدوین شد.

ده‌بزرگی ادامه داد: در این دوره‌ها اساتید متناسب با موضوعات، شناسایی و برای تدریس معرفی می‌شوند که البته عملکرد آن‌ها در این کمیته‌ها بررسی و بازبینی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha