راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه قرآنی در مساجد شهر کرمانشاه
کد خبر: 4210148
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه قرآنی در مساجد شهر کرمانشاه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های برجسته ستاد کانون‌های مساجد گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ پایگاه قرآنی در مساجد شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه قرآنی در مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام جواد جلالی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ پایگاه قرآنی در مساجد شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم از شاخص‌های احیای مساجد را نام ببریم یکی از آنها کارگاه‌های قرآنی است که کانون‌های مساجد با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی، چون روخوانی و روان‌خوانی می‌توانند به تحقق این اهداف کمک کنند.

وی به اجرای خوب طرح روزانه «تلاوت نور» در مساجد از سوی ستاد کانون‌های مساجد نیز اشاره کرد و افزود: اجرای طرح تفسیر قرآن توسط ائمه جماعت، برگزاری مسابقات قرآنی شامل قرائت قرآن و همچنین آموزش تجوید، صوت و لحن و اذان از برنامه‌های در دستور کار کانون‌هاست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی، انس با قرآن و فهم قرآن کریم در تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حوزه مهم است و موارد یاد شده در تحقق طرح‌های قرآنی اجرایی از سوی کانون‌های مساجد مهم و باید در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان تصریح کرد: طرح راه‌انداز پایگاه قرآنی در مساجد کرمانشاه با دعوت از قاریان برجسته استان به‌صورت هفتگی طی سال جدید به میزبانی مساجد دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha