نمادهای مهدوی در خیابان مهدی(عج) یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 4211569
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

نمادهای مهدوی در خیابان مهدی(عج) یزد ایجاد می‌شود

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد با اشاره به طراحی طرح «منجی از دیدگاه ادیان» بر ایجاد نمادهای مهدوی در خیابان حضرت مهدی(عج) به عنوان شاهراه بافت تاریخی یزد تأکید کرد.

محمود رستگاری، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مهدی موعود(عج) یزد، محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد با اشاره به انتخاب یزد به عنوان شهر میراث جهانی در یونسکو گفت: شهر یزد هرساله میزبان صدها هزار نفر توریست از کشورهای مختلف است. با توجه به اینکه اصلی‌ترین خیابان ورود به بافت تاریخی یزد مزین به نام حضرت مهدی(عج) است، باید جلوه‌گاه تجلی فرهنگ مهدوی و ظهور قرار گیرد.
 
وی افزود: این بنیاد در راستای ایجاد همگرایی فرهنگی و مذهبی مردم یزد و توریست‌های کشورهای مختلف اقدام به طراحی طرح «منجی از دیدگاه ادیان» کرده است و اجرای آن که در جلسه شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد به تصویب رسیده، نیازمند حمایت مادی و معنوی شهرداری یزد به ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری است.
 
حمید رستگاری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این زمینه گفت: در راستای اجرای این طرح برپایی نمایشگاه دائمی مهدوی و دیواره‌نگار در اواسط خیابان مهدی(عج) پیشنهاد می‌شود.
 
روح‌الله محی‌الدینی، معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد نیز در این زمینه گفت: به‌زودی جلسه کارشناسی جهت بررسی و امکان‌سنجی فنی اجرای این طرح در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد برگزار می‌شود و پیشنهادات این سازمان در جلسه آینده شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد مطرح خواهد شد.
انتهای پیام
captcha